Haber-Sen: TRT'de 8 montajcı sürgün edildi

TRT İstanbul Haber Müdürlüğü bünyesindeki kurgu servisinde görev yapan sekiz montajcı, gerekçe gösterilmeden İstanbul Televizyonu'na gönderildi. TRT’de örgütlü KESK Haber Sen, sürgün niteliğindeki görevlendirmeleri kınadığını belirterek, kararın geri çekilmesi çağrısı yaptı.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - TRT son dönemde gündeme gelen alt yazı hatalarının ardından, 8 çalışanın görev yeri değiştirildi. Karara tepki gösteren Basın, Yayın, İletişim ve Posta Emekçileri Sendikası (Haber-Sen) İstanbul 5 Nolu Şube, yönetici hatalarının faturasının çalışanlara kesildiğini belirtti.

Hataların sorumlusunun 'liyakatsiz yönetim' olduğunu vurgulayan sendika, "Bu sürgünler akla 'TRT’de sık sık gündeme gelen hatalı altyazıların faturası İstanbul Haber Müdürlüğü Montaj servisine mi kesildi?' sorusunu getiriyor" açıklamasında bulundu. 

'MOBBING, EMEKLİLİĞE ZORLAMA, SÜRGÜN...'

TRT İstanbul Haber Müdürlüğü bünyesindeki kurgu servisinde görev yapan sekiz montajcı, gerekçe gösterilmeden İstanbul Televizyonu'na gönderildi. Karara tepki gösteren Haber-Sen, TRT'de  'yıllardır süren mobbing, tehditle emekliliğe zorlama ve istihdam fazlası personel adı altında başka kurumlara sürgün uygulamalarına bir yenisinin daha eklenmiş olduğunu' ifade etti.

Sendikadan, TRT'de yaşananlara ilişkin şu açıklama yapıldı:

"Ardı arkası kesilmeyen yayın skandallarının sorumlusu, 15 ila 25 yıldır o birimde çalışan arkadaşlarımız değil; deneyimli personelinden 'kurtulmak' için taktik üzerine taktik geliştiren TRT yönetimidir.

ÖDÜLLÜ YAPIMLARA BAKMAK YETER

Bunu anlamak için, istihdam fazlası personel adı altında başka kurumlara sürülen arkadaşlarımızın imza attığı ödüllü yapımlara bakmak yeter.

 O yetmiyorsa, en verimli dönemlerinde emekli olmaya zorlanan arkadaşlarımızın, gurur duyduğumuz üretimleri hâlâ TRT arşivlerinde duruyor. Hatta bazıları zaman zaman tekrar yayınlanıyor.

Bu da TRT yönetimini ikna etmeye yetmiyorsa, İFP olarak sürdükleri arkadaşlarımızın kuruma dönmesini sağlayan mahkeme kararlarına bakabilirler.

HATALARIN SORUMLUSU YAYIN KOORDİNATÖRÜ VE HABER MÜDÜRLERİDİR

Yazılan haberlerin yayına verilmeden önce hem içerik hem de görsel anlamda kontrol sürecinden geçmesi temel yayıncılık kuralıdır. Haberlerin içeriği, haberde yer alan görüntüler ve haber sırasında ekrana bindirilen yazılar editöryal süreçten geçmeden yayına verilmez. Ekrana yansıyan hataların sorumlusu, başta haber kanal koordinatörü ve haber müdürleridir. Dışarıdan getirilen bu kadroların hatalarının yılların TRT emekçilerine kesilmesi kabul edilemez bir durumdur.

KAMU YAYINCILIĞI KAYGISI YOK

Fakat yıllar içinde gördük ki, TRT yönetiminin 'nitelikli bir yayıncılık yapmak', anayasada ve kuruluş yasasında belirtilen 'kamu hizmeti yayıncılığı' yükümlülüğünü yerine getirmek gibi bir kaygısı yok.

Böyle olunca da, bir yandan deneyimli personelden 'kurtulmak' için her yolu denerken, bir yandan da kat kat fazlasını kadroya almaktan kaçınmıyorlar.

Ama unutulmamalı ki, bugün, tasfiye edilen TRT emekçilerinin yerine getirilen, deneyimsiz, mesleki birikimi tartışmalı olan kadrolara teslim edilen yayınlarda hatalar, skandallar bitmeyecektir.

AMAÇ KADROLAŞMA

Özellikle son 12 yıldır kontrolsüz bir biçimde sınavsız, kriterleri belirsiz bir şekilde TRT’ye alınan personel ile kurum aidiyeti ve yayıncılık deneyimi ortadan kaldırılmıştır.

Kurumda güvenceli çalışmayı bitirebilmek için alınan Özel Hukuk Hükümlerine Tabi Personel (ÖHT) ile hem ücret adaleti ve çalışma barışı bozulmuş, hem de TRT’nin yıllardır oluşturmaya çalıştığı kamu hizmeti yayıncılığı ilkeleri çiğnenmiştir.

Ülkemizin tek kamu hizmeti yayıncısı olan TRT’yi, deneyimli kadrolarına sahip çıkarak, taşeronlaşmadan ve iş güvencesiz eleman çalıştırmaktan vazgeçecek bir personel politikası uygulamaya ve yöneticileri haberlerde ortaya çıkan hataların sorumluluğunu almaya davet ediyoruz."
(HABER MERKEZİ)

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR