Yer personeline hakaret eden yolcuya soruşturma

Rötar yapan uçak yüzünden havayolu personeline hakaret eden yolcu gündem oldu. Olay üzerine yolcu hakkında soruşturma başlatıldı.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - İstanbul Havalimanı'nda uçağı rötar yapan bir yolcunun, yer personeline yönelik hakaret içeren sözleri sosyal medyada paylaşılınca büyük tepki çekti. Gaziosmanpaşa Cumhuriyet Başsavcılığı, kadın yolcuyla ilgili soruşturma başlattı.

İstanbul-Milas Bodrum seferini yapacak uçağın rötar yapmasının ardından peronda çıkan tartışmada yolcunun personele hakaret ettiği anlar diğer yolcular tarafından videoya alındı. Yolcu, kadın personelin üzerine yürümesi üzerine de, "Hop hop hop, temas yok" dedi. Bu sırada çevredeki diğer yolcular ise personele destek olarak yolcuya tepki gösterdi. Bir yolcu da, "Sen bunları bana söyleseydin ben seni döverdim" ifadelerini kullandı.

Gaziosmanpaşa Cumhuriyet Başsavcılığı, kadın yolculardan F.E'nin, Çelebi Yer Hizmetleri personeli T.S'ye hakaret etmesine ilişkin görüntülerin sosyal medyada paylaşılması üzerine inceleme başlattı.

SUÇ DUYURUSUNDA BULUNACAK

Savcılık, konuyla ilgili soruşturma yürütürken yer hizmetleri görevlisi T.S'nin de pazartesi günü F.E hakkında suç duyurusunda bulunacağı belirtildi. Yer çalışanının bağlı olduğu Çelebi Hava Servisi ile onun hizmet verdiği Atlas Jet avukatları da olayla ilgili olarak hukuki süreç başlattı. Öte yandan Bodrum'dan İstanbul'a dönüş bileti olan yolcunun bu uçuşu da Atlasglobal Havayolları tarafından iptal edildi. Biletinin iptal edildiği mesaj ile bildirilen yolcunun ücret iadesi yapıldı. Ayrıca söz konusu yolcuya Atlas Global tarafından, bundan sonraki uçuşları için bilet satılmayacağı öğrenildi.

DİĞER YOLCULARDAN TEPKİ

"Çocuklar Duymasın" dizisinde rol alan oyuncu Serkan Balbal olaya tanıklık ettiğini söyleyerek Twitter'dan açıklamalarda bulundu. Balbal, "O kadar terbiyesizce ve gereksiz bir şekilde görevli kızla tartıştı ki, oturduğum yerde dayanamadım ve kendisine müdahale ettim. Sonrasında havaalanı polisini çağırdım. Kızcağız yine alttan aldı davacı olmadı, keşke olsaydı. Kadının bu kavgayı çıkardığı zaman daha uçak saatine 20 dakika vardı, uçak hepi topu 15 dakika rötar yaptı. Pilot rötarın pist uzunluğundan olduğunu söyleyip uçakta özür diledi" dedi.

ŞİRKETLERDEN AÇIKLAMA GELDİ

Atlas Global'den de kadın yer hizmetleri personeline hakaret eden kadın yolcunun görüntüleri ile ilgili açıklama geldi. Şirket, Twitter hesabından yaptığı açıklamada, "İnsani değerleri her şeyin üzerinde tutan bir havayolu olarak 25 Nisan 2019 tarihli IST-BJV KK42 seferimiz öncesinde yer hizmetleri personelimizin maruz bırakıldığı üzücü olayı şiddetle kınıyoruz. Yaşanan bu üzücü durumla ilgili gerekli işlemlerin yapılacağını kamuoyuna saygı ile duyuruyoruz" ifadesini kullandı.

Çelebi Hava Servisi de olayın ardından yaptığı yazılı açıklamada, "25.04.2019 tarihinde KK-42 İstanbul(IST)- Bodrum (BJV) sefer sayılı uçağın kalkışından önce, Çelebi Hava Servisi A.Ş'de  görevli  bir çalışanımız, bir yolcu tarafından ağır hakaretlere uğramıştır. Saygı çerçevesi dışına çıkan bu olayı şiddetle kınıyoruz. Şirketimiz tarafından söz konusu yolcuya karşı ilgili hukuki işlemler başlatılmıştır" dedi. (HABER MERKEZİ)