Ulaşım Ana Planı hazır ama başkan popülizm peşinde!

Ankara Büyükşehir Belediyesi'nin yeni Başkanı Mustafa Tuna, Ankara trafiğine yeni çözüm önerileri getirdi, bunları vatandaşın görüşüne sundu. Söz konusu yaklaşımı "popülist bir tavır" olarak nitelendiren Şehir Plancıları Odası Ankara Şube Başkanı Emre Sevim, 3 yıl önce Gazi Üniverstesi ile hazırlanan 'Ulaşım Ana Planı'nın rafta bekletildiğini belirterek, "Tuna bu planı geliştirip üniversitelerle diyalog kurarak bütünlükçü bir ulaşım planı hazırlamalı" dedi.

Google Haberlere Abone ol

ANKARA - Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Tuna, şehir içinde yapılacak trafik düzenlemeleriyle ilgili yeni projeleri sosyal medya hesabından paylaştı. Ortak aklı önemsediklerini belirten Tuna, "Yeni projeler ve düzenlemelerimizle ilgili her türlü görüş-öneri ve değerli fikirlerinizi bekliyoruz" ifadelerini kullandı.

TMMOB'a bağlı Şehir Plancıları Odası Ankara Şube Başkanı Emre Sevim, planlanan projeleri Tuna'nın sosyal medya hesabından Ankaralılara sormasına ilişkin, "Eski Belediye Başkanı Melih Gökçek de bu tarz referandum önerileri ortaya atardı. Toplumun sürece katılması önemlidir fakat uzmanlık konularında halka sormak popülist bir tavırdır" yorumunu yaptı.

YENİ BAŞKAN'IN YENİ PROJELERİ

Tuna, sosyal medya hesabından paylaştığı projelere ilişkin hayata geçirmeyi planladıkları önerileri şu şekilde sıraladı:

AYDINLIKEVLER'E ALT GEÇİT: Aydınlıkevler’de bulunan U dönüşte ciddi sıkıntılar oluştuğunu tespit ettik. Havaalanı yönüne giden araçların güvenli dönüş yapabilmeleri için Samsun Yolu aksında bir altgeçit yapılmasının daha doğru olacağını düşüyoruz. Altgeçit sayesinde Konya istikametinden gelip havaalanı yönüne gidecek araçlar ile Samsun istikametinden gelenler kesişme yaşamayacak.

KONYA YOLU'NA ALT GEÇİT: Diğer sıkıntı gördüğümüz nokta ise Konya yolu kepekli mevkiinde yer alıyor. Konya Yolunun Dikmen Caddesi birleşiminde de bir alt geçit yapmayı planlıyoruz. Bu sayede Konya-Samsun yolu istikametindeki trafiği kesintisiz hale getirmeyi planlıyoruz.

AKKÖPRÜ RAMPALARI GENİŞLETİLECEK: Ankara trafiğine etki eden diğer nokta ise Akköprü’de yer alan alt geçitler. Yol, çaprazlama olduğu için Akköprü Kavşağı’na gelindiğinde, düz devam edenler köprü üstlerine sağ taraftan çıkıyor, İstanbul Yolu’na dönmek isteyenler de köprünün orta tarafından sağa ve sola dönüyorlar. Trafik akışında sıkıntıya neden olan bu durumu ortadan kaldırmak için yeni bir proje hazırladık. Köprünün çıkış ve iniş rampalarını 3 gidiş-3 geliş olarak; bağlantı yollarını ise 4 gidiş-4 geliş olacak şekilde planladık. Projemizin karmaşalara son vereceğini düşünüyoruz.

Tuna Konya yoluna alt geçit yapmayı planladıklarını duyurdu.

HAZIRLANAN PROJELER ÖZEL ARAÇLARA YÖNELİK

Tuna'nın, sosyal medya hesabından Ankaralıların görüşüne sunduğu projeler Şehir Plancılarından geçer not almadı. Şehir Plancıları Odası Ankara Şube Başkanı Emre Sevim, Ankara'nın ulaşım politikasının yanlış olduğunu söyledi. Tuna'nın özel araç kullanımını teşvik edecek projeler yapmak yerine, toplu taşıma araçları konusunda çalışmalar yürütmesi gerektiğini belirten Sevim şöyle konuştu:

"Ankaralı vatandaşları toplu ulaşıma yönlendirmek gerekiyorken hazırlanan projelerin özel araçlara yönelik yollarla sınırlı olduğunu görüyoruz. Bu tarihe kadar Ankara gibi büyük bir kentin metrolarla örülmesi gerekiyordu. Dünya'nın çağdaş ülkelerindeki ulaşım politikalarına bakarak toplu taşıma iyileştirilmeli, bisiklet ve yaya yolları yapılarak insanlar bunlara yönlendirilmelidir."

Yeni planların görsellerini paylaşan Tuna,”Bu 3 noktadaki yeni projeler ve düzenlemelerimizle ilgili her türlü görüş-öneri ve değerli fikirlerinizi bekliyoruz” dedi.

200 HALK OTOBÜSÜ, 2000 BELEDİYE OTOBÜSÜNE BEDEL

2012 yılında Ankara'daki araç sayısının 750 bin civarı olduğunu, 2018'de ise bu sayının 2 milyona yaklaştığını hatırlatan Sevim, "Araç sayısı arttı ama yollarımız iki katına çıkmadı" dedi. Ankara'daki Çayyolu-Kızılay metro hattının 2 milyar dolara mâl olduğunu fakat Ankara ulaşımına yüzde 1 oranında dahi katkı sağlamadığını belirten Sevim şöyle devam etti:

"Tuna'nın sunduğu çözümler özel araç sahipliğine dayalı ulaşım politikasını beslemeye dayalıdır. Bunlar gerçekleşince 2 yıl rahatlama yaşanacaktır fakat sonrasında daha büyük tıkanıklıklar olacaktır. Toplu taşımaya insanların yönlendirilmesini beklerken belediyenin otobüslerinin toplam ulaşım arzının yüzde 15'ine sahip olduğunu görüyoruz. Bu şehrin ulaşımında dolmuşlar bile yüzde 30'unu karşılıyor. Demek ki belediye özel sektöre alanı terk etmiş. EGO'nun 2000 otobüsüne karşılık 200 Özel halk otobüsü neredeyse eşit kapasitede taşıma yapıyor."

'ULAŞIM ANA PLANI 3 YILDIR RAFTA DURUYOR'

Melih Gökçek döneminde Gazi Üniversitesi ile Ankara Büyükşehir Belediyesi'nin ortak çalışmasıyla 'Ulaşım Ana Planı'nın hazırlandığını fakat üç yıldır uygulanmadığını söyleyen Sevim şunları aktardı:

"Üç yıl önce Gazi Üniversitesiyle yapılan plan hala ortaya çıkmadı ve hiçbir şekilde kamuoyuyla paylaşılmadı. 'Ulaşım Ana Planı' sanırım rafta duruyor. Bu plan belki Mustafa Tuna'nın elindedir. Tuna bu planı geliştirip, üniversitelerle diyalog kurarak bütünlükçü bir ulaşım planı hazırlayabilir."