'Maçka Parkı'nın kaybedilmesi söz konusu'

Şehir Plancıları Odası İstanbul Şube Sekreteri Akif Burak Atlar, Maçka Parkı'nın bir bölümünün demir çitlerle çevrilmesine tepki gösterdi. Atlar, “Plan sebebiyle Maçka Parkı'nın bir kısmının öncelikle şantiye sahası içerisinde daha sonra ki uygulamayla kaybedilmesi söz konusu olabilir” dedi.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Dolmabahçe-Levazım-Baltalimanı-Ayazağa Tünelleri Projesi’nin Dolmabahçe ayağı için bir kısmı kapatılan Maçka Demokrasi Parkı’nın Vodafone Arena’ya bakan kısmı çitlerle çevrilmesi tepkilere neden oldu. Şehir Plancıları Odası İstanbul Şube Sekreteri Akif Burak Atlar, yapılması planlanan imar planının 1 Şubat'a kadar askıda olacağını ve yurttaşların bu konuda itiraz etme haklarının bulunduğunu söyledi.

'MAÇKA PARKI'NIN KAYBEDİLMESİ SÖZ KONUSU OLACAK'

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin onayladığı planın iptali için dava açacaklarını, imar planın 1 Şubat tarihinden itibaren askıda olduğunu, yurttaşların ve kurumların bu tarihe kadar itiraz etme haklarının bulunduğunu belirten Atlar, şunları söyledi:

“Konuyu hukuki zeminde yargıya taşıyacağız. Bu bir karayolu tünel inşaatı sebebiyle gündeme geldi. Söz konusu tünele ilişkin imar planı şu an İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nde askıda duruyor. Bu imar planı 1 Şubat'a kadar askıda kalacak. 1 Şubat tarihine kadar kurumların ve yurttaşların bu plana itiraz etme hakları var. Bu itirazlar değerlendirilmeden herhangi bir şekilde inşaat faaliyetine başlanılmaması gerekiyor. Bu tünel inşaatı sebebiyle Dolmabahçe, Levazım, Baltalimanı ve Ayazağa tüneli şeklinde ifade ediliyor. Bu plan sebebiyle Maçka Parkı'nın bir kısmının da öncelikle şantiye sahası içerisinde daha sonra da uygulamayla beraber kaybedilmesi söz konusu olacak. Her şeyden önce bizlerin bu alanları korumamız gerekirken özellikle İstanbul kent içinde ulaşım anlamında çok da çözüm üretmeyecek bir proje için terk etmememiz gerekiyor.”

'VATANDAŞLARIN BU ALANA İHTİYACI VAR'

Atlar, vatandaşların Maçka Parkı gibi alanlara ihtiyacı olduğunu ve yapılacak karayolu tünelinin trafikte bir çözüm üretmeyeceğini savundu.

Atlar, “Karayolu Tüneli İstanbul kent trafiği için nasıl bir etki verecek, çözüm odağı olarak bunun tartışılması gerekiyor. İkincisi bizlerin artık kent içinde İstanbul'da yapı yoğunluğu, nüfus yoğunluğu ve özellikle çok yüksek yerlerde bu gibi açık alanları terk etmememiz gerekiyor. Çünkü bu alanlar yeşil alan ve afet toplanma alanları olarak ihtiyacımız olan alanlardır" dedi.

Maçka Parkı'nın günün her saatinde kullanıldığını aktaran Atlar, bu alana çevrede yaşayanların ihtiyacı olduğunu ifade etti. İstanbul'daki ulaşım yatırımlarının karayolu kullanımını teşvik ettiği kaydeden Atlar, sözlerini şu şekilde sürdürdü:

"Eğer İstanbul'da kent içi trafiğini çözüm odaklı yaklaşmak isteniyorsa bunun böyle düşünülmemesi gerekiyor. Yapılan her köprü, her yol ve her kavşak araç kullanımını teşvik edecektir. Bu durum mevcut istatistikleri önümüzdeki yıllarda uzun ve kısa vadede içinden çıkılamaz bir hale dönüştürür. Her şeyden önce üst ölçekli bir ana ulaşım planı hazırlanıp bu tip uygulamaların bu kapsamda okunması gerekiyor. İBB'yle ilgili bizler gerekli itirazlarımızı dile getireceğiz. Bu sorunları da kendilerine ileteceğiz.”