'Taksim ve Kızılay'a otomobil girişi ücretli olamaz!'

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın kent merkezlerine girişte otomobillerden ücret alınması yönünde çalışma başlattığı haberini DUVAR'a değerlendiren ulaşım uzmanları, "Bu alt yapıyla ve yetersiz toplu taşımayla bu iş yapılamaz" diyor.

Google Haberlere Abone ol

Özlem Akarsu Çelik  ozlemakarsucelik@gazeteduvar.com.tr

 

ANKARA - Hürriyet gazetesinden Aysel Alp, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın Taksim ve Kızılay'a giren otomobillerden geçiş ücreti almak için bir taslak üzerinde çalıştığını yazdı. Bakanlığın hazırlığını DUVAR'a değerlendiren ulaşım uzmanları, 'Dünyada da örnekleri bulunan, kent merkezine girişin paralı hale getirilmesinin amacı, belediyeye para kazandırmak değil kent merkezindeki otomobil sayısını azaltarak buraları yayalara açmaktır' yorumunu yaptılar. 

 

'OTOMOBİL SAHİPLİĞİNİ KIŞKIRTARAK YAPAMAZSINIZ'

Erhan Öncü-Ulaşım Plancısı:

Otomobil trafiğinin kent merkezlerine girmemesi için tercih edilen bu yöntem Singapur'da, Londra'da ve bazı kuzey ülkelerinde uygulanıyor. Doğru bir yaklaşım ama bu, amaca yönelik düzenlemelerden sadece biri. Böyle bir düzenleme, İstanbul'daki '7 tepe 7 tünel' gibi, 'altı trafiğin aktığı tünel-üstü sevimsiz beton meydan Taksim' gibi otomobil sahipliğini kışkırtıcı projelerle yapılamaz. Bütüncül bir politikayla yaklaşılmadığı sürece böyle bir projenin başarı şansı yok. O zaman amacınız sadece para kazanmak olur. Bak yol açtım, katlı kavşak yaptım, tünel yaptım deyip bir taraftan da kent merkezine girişi paralı hale getirmek, şeker hastasına baklava ikram edip elini tutmak gibi. Kent merkezine otomobil girişini azaltmak istiyorsanız insanları bisiklete yönlendirirsiniz, alternatif yollar geliştirirsiniz, toplu taşımayı geliştirirsiniz, otoparkı pahalı yaparsınız...

 

'KIZILAY'A GİRİŞ PARALI OLURSA KIYAMET KOPAR'

Tezcan Karakuş Candan - Mimarlar Odası Ankara Şube Başkanı: 

Gelir kapısı olarak değil kent yaşamının kaliteli hale getirilmesi için birçok ülkede uygulanan bu yöntem, kent merkezini rahatlatmak, yayalara açmak için yapılır ve kentin alt yapısının buna uygun olması gerekir. Ulaşıma dair bütüncül bir politikanız olur bunun için. Yayalaştırma bölgeleri, bisiklet yolları, raylı sistem, toplu taşıma... Bir unsuru da kent merkezine girişi paralı hale getirmek olur. Melih Gökçek, kendi belediye başkanlığı döneminde Ankara'da otomobil sahipliğinin en yüksek noktaya çıktığını söylüyor, bununla övünüyor. Toplu taşımayı özendiren bir politika izlemezseniz özel otomobilleri nasıl devre dışı bırakacaksınız?  Alt yapıyı, toplu taşımayı güçlendirmeden, bir ulaşım ana planı bile olmayan Ankara'da, Kızılay kent merkezine girişi paralı yaparsanız kıyamet kopar.