En değerli markalar belli oldu: Zirve Japonların, ağırlık Almanların
Her yıl merakla beklenen Interbrand’in hazırladığı en değerli küresel markalar raporunun 2024 edisyonu yayınlandı. İlk 100 markanın 14’ü otomotiv sektöründen olurken, Almanlar listeye damga vurdu.
DUVAR - Dünyanın en büyük marka danışmanlık şirketlerinden biri olarak 1974’ten beri faaliyet gösteren Interbrand’in “En Değerli Küresel Markalar” raporunun bu yılki edisyonu yayınlandı. İlk iki sırayı Apple ve Microsoft alırken, ilk 100 markanın çoğunluğunu teknoloji şirketleri oluşturuyor. Otomotiv sektöründen ise 14 marka ilk 100’e girmeyi başardı. Ülkelere göre dağılıma bakılınca, Alman beş, Japon üç, Amerikan iki, Koreli iki, İtalyan bir, İngiliz bir markanın bulunduğu görülüyor.
ZİRVE TOYOTA’NIN
Genel ilk 100 sıralamasında 6’ncı olmayı başaran Toyota, geçen yıla göre yüzde 13 artışla 72,8 milyar dolara ulaşan piyasa değeriyle otomotiv sektörünün birincisi. Sektörün ikincisi genelde 8’inci olan Mercedes-Benz. Geçen yıla göre değeri yüzde 4 gerileyerek 58,9 milyar dolara inmiş durumda. Genel sırası 10’uncu olan BMW, 52 milyar dolar değerle onu takip ediyor. BMW’nin değeri, 2023’e göre yüzde 2 artmış.
TESLA’DA BÜYÜK DÜŞÜŞ
İlk modelini henüz 2008’de piyasaya süren Tesla, sektördeki köklü geçmişe sahip rakiplerinin yanında çok hızlı bir sıçrama elde etmişti. Ancak bu yıl işler iyi gitmedi. Tesla, yüzde 9 kayıpla 45,5 milyar dolar değerine inerken, genel sıralamada 12’inci olabildi. Honda, yüzde 9 artışla piyasa değerini 26,7 milyar dolara çıkarırken, genelde 26, sektörde 5’inci sırada. Yüzde 13 gibi önemli bir artış yakalayan Hyundai, 23 milyar dolarla ardından geliyor.
EKÜRİ ALMANLAR YARIŞTA
Aslında aynı patronaj çatısına sahip üç Alman markası 7, 8 ve 9’uncu sıradalar. Porsche, genelde 43’üncü olurken, yüzde 7 artışla piyasa değerini 17,4 milyar dolara çıkardı. Audi, 45’inci basamakta yüzde 6 yükselişle 17,3 milyar dolarla oturuyor. 49’uncu sırada Volkswagen yüzde 9 büyümeyle 16,5 milyar dolarla yer alıyor.