100 şirketten 82'si hedeflerinde revizyona gitti

Kurumsal şirketlerin pandemi haritası açıklandı. Şirketlerin yüzde 82'si salgın döneminde finansal hedefler ve nakit yönetimine ilişkin revizyon yaptı. Ankete katılanların yüzde 74'ü ise senaryo çalışmaları yaptıklarını beyan etti.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Türkiye Kurumsal Yönetim Derneği (TKYD), korona virüsü salgınının  kurumsal şirketlere etkisini ölçümlemek üzere yaptığı "Salgın ve Sonrasında Kurumsal Yönetim" başlıklı araştırmanın sonuçlarını paylaştı. Yüzde 38'i halka açık olmak üzere toplam 208 şirketin katıldığı araştırma, kurumsal yönetim ilkelerini uygulayan şirketlerin salgın dönemine daha hazırlıklı olduğunu gösterdi.

Araştırmaya göre, şirketlerin yüzde 81'i bir iletişim planları olduğunu belirtirken, yüzde 85'i uzaktan çalışma ve karar almak için fiziki altyapılarını yeterli bulduğunu bildirdi.

Çalışanlar ve iş sonuçları açısından senaryo çalışması yapan şirketlerin oranı yüzde 74 iken, her 100 şirketten 60'ı bu döneme özel kurdukları "özel görev gücü" ile aksiyon aldığını ifade etti. Bu ekibin yanı sıra yönetim kurulları da fiziki veya uzaktan erişimle toplantılarına devam ederken, yönetim kurullarının yüzde 21'i ayda bir, yüzde 20'si de haftada bir toplandı, yüzde 43'ü ise ihtiyaç olduğunda toplanmayı tercih etti.

ÜST DÜZEY YÖNETİCİLER KATILDI

Hissedar veya üst düzey yöneticilerin katıldığı araştırmada, katılımcıların yüzde 90'ı, üst yönetimin krizi yönetebilecek donanımda olduğunu belirtti. Üst yönetimi yeterli bulmayan yüzde 10'luk kesim ise kriz yönetimi, nakit yönetimi ve iletişimdeki eksikliklere dikkati çekti.

Şirketlerin yüzde 74'ü risk komitesi olduğunu belirtirken, yüzde 64'ü iç denetim, yüzde 48'i iç kontrol, yüzde 45'i ise bağımsız dış denetim mekanizmalarının işlediğini vurguladı.

YEDEKLEME PLANI YETERSİZ

Şirketlerin iş sürekliliğini sağlamaları ve olası risk durumunda kilit pozisyonlardaki görevlerin devamlılığı için büyük önem taşıyan yedekleme planı her 100 şirketin 44'ünde bulunurken, katılımcıların yüzde 44'ü yedekleme planları olmadığını, yüzde 12'si ise konu hakkında bilgisinin bulunmadığını aktardı.

Salgının ekonomik etkilerinin tüm dünyayı etkisi altına aldığı bu dönemde, kurumsal şirketler, finansal tablolarını da masaya yatırdı. Katılımcı şirketlerin yüzde 82'si finansal hedefler ve nakit yönetimine ilişkin revizyon yaptığını belirtti.

Anket katılımcıları, salgın sonrasındaki döneme ilişkin de değerlendirmelerde bulundu. Buna göre, katılımcıların yüzde 72'si bu dönem sonrasında yönetim kurulu kompozisyonunda bir değişiklik beklemiyor. Değişiklik bekleyen kesimin yüzde 23'ü yönetim kurullarına teknoloji bilgisi olan üyelerin ekleneceğini öngörüyor. İkinci en büyük değişikliğin de cinsiyet, yaş veya mesleki uzmanlıklar yönünden çeşitliliğin artması yönünde olacağı düşünülüyor.

Katılımcıların yüzde 55'i salgın sonrasında yönetim kurullarının görev ve sorumluluklarının değişmesini bekliyor. En büyük değişiklik beklentileri ise stratejik rehberlik sorumluluğu, kontrol-gözetim sorumluluğu ve komitelerin etkinliğinin artması olarak sıralanıyor.

Açıklamada görüşlerine yer verilen TKYD Başkanı Feyyaz Ünal, yönetim kurullarının cesur adımlar atmaları gereken bir dönemin yaşandığını söyledi.

(İSTANBUL-AA)

Etiketler şirket pandemi