İstanbul Havalimanı işletmecisi İGA borçlarını yapılandırıyor

İstanbul Havalimanı'nın işletmecisi İGA, bankalara olan kredi borçlarını yeniden yapılandırma kararı aldı. Bunun için Londra merkezli Dome Group yetkilendirildi. Yapılandırılacak kredi borcunun 5 milyar dolara kadar çıkabileceği belirtildi.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Ortaklarının bir  bölümünün geçen yıl hisselerini satmak istemesiyle gündeme gelen İGA Havalimanı İşletmesi AŞ, borçlarını yapılandırma kararı aldı. Reuters’ta yer alan habere göre geçen yıl yaşanan kur krizinden en fazla etkilenen şirketlerden olan İstanbul Havalimanı’nın işletmecisi İGA, borcunun en fazla 5 milyar euroluk (32 milyar lira) kısmını yapılandıracak.

İşletmeci İGA’dan yapılan açıklamaya göre 'borç yapılandırmasıyla projenin finansal maliyetinin düşürülmesi' hedefleniyor. Haberde, İGA'nın havalimanı projesine yönelik kullanılan kredilerin yapılandırılması için Londra merkezli Dome Group'u yetkilendirdiği belirtildi.

Konuya yakın bir kaynak, refinanse edilecek tutarın 5 milyar euroya kadar çıkabileceğini belirterek, “Dome Group önümüzdeki haftalarda yabancı bankalarla görüşmeye başlayacak. Bu görüşmede sendikasyon için katılım temin edecek. Bunda ciddi bir sorun yaşanmasın beklenmiyor” dedi.

5,5 MİLYAR DOLAR KREDİ ALINMIŞTI

İGA Ekim 2015'te, toplam 6 milyar euro olarak hedeflenen havalimanı yatırımının 4.5 milyar euro tutarındaki kısmını karşılamak için dört yılı ana para geri ödemesiz olmak üzere toplam 16 yıl vadeli finansman kredisi aldı.

Krediyi veren bankalar arasında Ziraat Bankası, Halkbank , VakıfBank, DenizBank, Garanti Bankası ve Finansbank bulunuyordu. İGA buna ek olarak havalimanı yatırımı için geçen yıl da 1 milyar euro tutarında ek finansman sağladı.

İGA’dan Reuters’a yapılan açıklamada, refinansman (yeniden yapılandırma) için yetkilendirme yapıldığı belirtilerek, “İnşaat süreci sonlandı ve yaklaşık bir yıldır çok başarılı bir operasyon süreci yönetiyoruz. Projenin risk yapısı inşaat dönemi ile aynı değil artık. Ortaya çıkan tablo itibarıyla çok önemli bir ekonomik değerden bahsediyoruz. Bu durumdan da faydalanıp İGA olarak proje finansman maliyetini düşürmeyi hedefliyoruz. Bunun için de şartların yeniden degerlendirilmesi için görüşmeler yapıyoruz” denildi.

İGA, kredinin ne kadarlık tutarının refinanse edileceğine ilişkin bilgi vermedi.

4 ORTAK VAR

İGA’nın ortakları arasında Kalyon, Cengiz İnşaat, Mapa İnşaat ve Limak İnşaat bulunuyor. Daha önce İGA’da hisse sahibi olan Kolin, hisselerini bu yıl içinde diğer ortaklara (Cengiz İnşaat ve Kalyon Havacılık) devretmişti.

KALYONCU: HİSSE SATIŞI DÜŞÜNCEMİZ YOK

Kalyon Holding Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Kalyoncu dün Bloomberg HT'de yaptığı açıklamada, İGA'da hisse satışı olup olmadığı sorusuna, "Kalyon olarak orada hakim hissedarız...Kendi adımıza konuşmak gerekirse bizim öyle bir düşüncemiz yok" yanıtını vermişti.

Şubat ayında Kolin İnşaat, İstanbul Havalimanı'nın inşası ve işletmesini üstlenen İGA'daki hisselerini Cengiz İnşaat ile Kalyon Havacılık ve İnşaat'a devretmek için başvurmuş, Rekabet Kurumu bu başvuruyu Temmuz'da onaylamıştı.

EN BÜYÜK İHALE

İstanbul’un üçüncü ve en büyük havalimanının ihalesi 2013 yılında yapıldı. İhaleyi, 22 milyar 152 milyon euro artı KDV ile Limak-Cengiz-Mapa-Kolin-Kalyon OGG kazandı. Bu rakam açık ara Cumhuriyet tarihinin en büyük ihalesi olarak kayıtlara geçti. Ödenecek KDV de eklendiğinde toplam miktar 26 milyar 142 milyon euro oldu.

4 etaptan oluşan havalimanının ilk etabı bu yıl açıldı.

(EKONOMİ SERVİSİ)

Geçmiş olsun, 3. havalimanı battı!Geçmiş olsun, 3. havalimanı battı!