Çağrı merkezinde ayakta çalışma cezası!

Kars'taki Site Telekom Çağrı Merkezi'nden ayrılan işçiler çalışma koşullarının ağırlığını anlattı. İşçiler, ayakta çalışma cezasına çarptırıldıklarını söyledi, firma genel müdür yardımcısı ise cezanın kendi uygulamaları olmadığını savundu.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Kars’taki Site Telekom da bu merkezlerden biri. 2012’de o dönem Ulaştırma Bakanı olan Başbakan Binali Yıldırım’ın açılışını yaptığı firma, özel ve kamu sektörüne projeler üretiyor. Türksat, Türknet, Müsiad, Vodafone, Ttnet, Digitürk, Dsmart ve Türk Telekom gibi firmalarla çalışan Site Telekom’daki işçilerin birçok sorunu olmasına karşın, başka iş bulamadığı için çalışmaya devam ediyor.

UZUN VE ÜCRETSİZ MESAİLER

Evrensel'den Meltem Akyol'un haberine göre, Site Telekom 3 vardiya olarak çalışıyor. Çalışma koşulları nedeniyle Site Telekom’dan ayrılan işçilerden Akgül Manduz anlatıyor:

"Mesai süreleri 9 saat olarak. Inbaund grubunda çalışanların günlük 12 satış kotası bulunuyor. 12 satış gerçekleştiremeyenler zorunlu olarak 1 saat fazla mesaiye kalıyor. Bu süre şu an 1.5 saat. Bu çalışma karşılığında herhangi bir ücret ödenmiyor. 45 dakika olan öğle yemeği molası 40 dakikaya, bazen 35 dakikaya düşürülüyor. 15 dakika olan çay molaları 10 dakikaya, bazen 8 dakikaya düşürülüyor. Asgari ücret artı primle çalışılan şirkette verilmesi gereken primler çeşitli bahanelerle düşürülüyor."

Manduz yaşadıklarını şöyle anlatıyor: “Bir kere gün boyu size bağırıp çağıran, ‘Satış yapmak zorundasınız, satış yapmazsanız gözüme görünmeyin diye bağıran’ iki kişiyi sürekli görürsünüz. Çok gürültülü bir ortamda çalıştığımız için çok bağırmak durumunda kalıyorduk. Sesim kısıldığından dolayı şefe, sağlık problemim olduğunu bildirdiğim halde mobbing uygulamaya devam etti. Bana, ‘Müşteri olsaydım seninle konuşmak istemezdim sesini duyduğum an enerjim düşerdi’ dedi. Bir süre sonra Chat bölümüne geçtim. O bölümde de baskıları bitmedi. En son bir saatlik mesai ve satış kotası getirildi. Fazla mesai ücretleri de ödenmiyordu. Bölüm şefi tarafından maruz kaldığım mobbing, işimin küçümsenmesi ve beceriksiz olmakla suçlanmak bardağı taşıran son damla oldu.”

KOTAYI DOLDURMAYANA CEZA 

Satışı dolduramayan ve fazla mesai yapmak zorunda kalan Site Telekom çalışanlarına onur kırıcı uygulamalar da dayatılmış. Onlardan bir tanesi ‘satış kotasını doldurana kadar ayakta çalışma’ uygulaması ya da ‘cezası’. İnbaund grubunda çalışan ve en iyi satışı yapanlardan  A. A,  bu uygulamayı şöyle anlatıyor:  “Molaya çıktıktan sonra lokasyona döndüğümde bütün çalışanların ayakta olduğunu gördüm. Sorduğumda ‘Satış yapana kadar herkes ayakta bekleyecek Ö. Bey’in özel talimatı’ yanıtını aldım. Kimse oturmadı ben oturarak çağrıya girdim. Bölüm şefi 4 kez ayağa kalkmam gerektiğini söyledi. Ben de bu saçma sapan uygulama yerine neden sigortamızı yatırmadıklarını sordum. Beni S. Beye yönlendirerek,  ‘Motivasyonu artırmak’ için böyle bir uygulama getirildiğini söyledi. Ben de durumun onurumu kırdığını belirttim ve işi bıraktığımı söyleyerek ayrıldım. Ayrıldıktan sonra daha öncede belirttiğim gibi eylül ayı sigortamı ve primlerimi yatırmadıklarını gördüm.  Eylül ayında ful çalıştığımı da belirtmek istiyorum.” Tepkiler üzerine bu uygulama birinci günün ardından kaldırılmış.

Inbaund grubunda çalışan Seher Özvarış ise kalite kontrol şefinin düzenli olarak kendilerini azarladıklarını, satış baskısı yaptığını anlattı: Bant şefinin, ‘Satış yapmazsanız gözüme görünmeyin, olacaklardan ben sorumlu değilim, satış yapmayanlar tüm gün eşek gibi anırmaktan başka bir şey yapmıyor’ şeklindeki konuşmalarına maruz kaldık.”

'GENEL MÜDÜR İLGİLENECEĞİNİ SÖYLEDİ AMA'

Çalışma koşulları ve yaşadıkları nedeniyle önce sendikalaşmak isteyen çağrı merkezi çalışanları, daha sonra dernek kurmak istediklerini anlatıyor. Manduz, Dev İletişim-İş Sendikası ile iletişime geçtiklerini anlatıyor. Manduz, "Yaşadığımız haksızlıkları Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Altun’a Twitter hesabı üzerinden ulaşarak anlattık. Konunun takipçisi olacağını ve tarafıma dönüş sağlayacağını söyledi. Fakat herhangi bir geri dönüş sağlanmadı.

YETKİLİ: HABERİMİZ YOK

İddialarla ilgili görüştüğümüz Site Telekom Genel Müdür Yardımcısı Murat Altun, ayakta çalışma cezasının kendi uygulamaları olmadığını savundu. Altun, “TürkNet firmasının vermiş olduğu bir karar, yanlış bir karar olması hasebiyle de ertesi gün bu uygulama iptal edilmiş” dedi. Mobbing uygulanıp uygulanmadığını araştıracaklarını, varsa gereğini yapacaklarını söyleyen Altun, primlerin ödenmemesinin ise anlaştıklarını firmalarla ilgili olduğunu söyledi.

Haberin tamamı

Merhaba, asgari ücretimle yardımcı olabilir miyim?Merhaba, asgari ücretimle yardımcı olabilir miyim?

Müşteri temsilcilerinin yarısı asgari ücrete çalışıyor!Müşteri temsilcilerinin yarısı asgari ücrete çalışıyor!