CHP: Sürat Kargo'da kamu 1,3 milyar lira zarara uğratıldı

CHP Genel Başkan Yardımcısı Bülent Kuşoğlu, TMSF bünyesinde yer alan ‘Sürat Kargo’nun 1,7 milyar TL’lik piyasa değerine rağmen 335,5 milyon liraya satıldığını söyledi.

Google Haberlere Abone ol

ANKARA - CHP Genel Başkan Yardımcısı ve CHP Plan ve Bütçe Komisyon Sözcüsü Bülent Kuşoğlu, Meclis’te yaptığı basın toplantısıyla Sürat Kargo ihalesini gündeme getirdi.
TMSF bünyesinde yer alan ‘Sürat Kargo’nun 28 Temmuz 2021 tarihinde gerçekleşen bir ihale ile yangından mal kaçırılırcasına satıldığını söyleyen Kuşoğlu “Sürat Kargo, pandemi döneminin de etkisiyle TMSF’nin kayyumluk yaptığı 800’e yakın şirket arasında en kazançlı ve pozitif durumda olanlardan birisidir” dedi.

‘KAMUNUN ZARARI 1,3 MİLYAR LİRA’

Sürat Kargo’nun piyasa değerinin 1,7 milyar lira olduğunu, 335,5 milyona satılarak kamunun 1,3 milyar lira zarara uğratıldığını belirten Kuşoğlu, “Sürat Kargo ihalesiyle ilgili olarak başta satış değeri olmak üzere birçok soru sorulması gereken bir durum ortaya çıkmıştır” ifadelerini kullandı ve yanıt bekleyen soruları şu şekilde sıraladı:

🔸Sürat Kargo’nun hangi tarih itibarıyla muhammen bedeli 325.000.000 TL olarak belirlenmiştir? (Bu soruyu soruyorum çünkü bazı bilgiler muhammen bedel tespitinin 2019 yılı için yapıldığı, 2021 yılı rakamlarının çok daha yüksek olduğu şeklindedir.)

🔸Kendi alanında Türkiye’nin 3 veya 4’üncü büyük şirketi ve kazançlı olan, geçen yıl 58 milyon kar etmiş, bu yılda 130 milyon lira kar etmesi beklenen Sürat Kargo’nun reel değerinin benchmarking/kıyaslama yapıldığında 2 milyar TL civarında olması gerektiği bir hakikat değil midir? (Bu Konuda TMSF önceki Başkanı Muhiddin Gülal’ın demeçleri ortadadır.)

🔸Neden ihaleye katılacaklara 13 iş günü süre verilmiştir? (Resmi Gazete’nin 28 Haziran 2021 tarih ve 31525 sayısında “Artırma, Eksiltme ve İhale İlanları” arasında yayınlanan Sürat Kargo ve Sürat Lojistik Ticari ve İktisadi bütünlüğünün satış ilanı sonucu, ihale 29 Temmuz 2021 tarihinde gerçekleşmiştir. Temmuz ayı içerisinde ki tatiller dikkate alındığında ihaleye katılacaklara 13 iş günü süre verildiği görülmektedir. Bu durum ise içeriden bilgi alabilen birilerinin kayrıldığının göstergesi değil midir?)

🔸Sürat Kargo ile aynı tarihte ihale edilen ve muhammen bedeli 15.800.000 TL olan Nurkay Makina adlı 20 kat küçük bir firmaya ihale tarihi olarak 03 Ağustos 2021 tarihi verildiği halde Sürat Kargo’ya daha kısa süre verilmesi ve 13 iş gününe ihalenin sığdırılmaya çalışılmasının mantığı nedir?
🔸TMSF bir kamu kuruluşudur. Öncelikle güven, adalet ve hukuk kurumudur. Görevi kanunlarla belirlenmiştir. TMSF kayyum olduğu her şirket konusunda dilediği şekilde tasarrufta bulunamaz. “6758 sayılı kanunun 19. Maddesinin uygulanmasına ilişkin Usul ve Esasları Tebliği”nin 7’inci Maddesine göre bir şirketin elden çıkarılabilmesi için bir mali oluşum raporunun hazırlanması, ilgili bakana sunulması gereklidir. Bakanın onayı şarttır. Ayrıca 7. Maddeye göre “Mali oluşum, ortaklık yapısı, piyasa koşulları veya diğer sebepler nedeniyle şirketin mevcut halinin sürdürülebilir olmaması halinde şirketin, şirket varlıklarının veya mal varlığı değerlerinin satılmasına veya fesih ile tasfiyesine” ifadesi ile TMSF’nin keyfine göre her istediği şirkete satamayacağı hükme bağlanmıştır. Bu durumda soru şudur? Sürat Kargo’nun satışı için bakan onayı var mıdır? Kazançlı ve sürdürülebilir bir şirket olan Sürat Kargo neden, neye göre ve hangi gerekçeyle satılmaktadır?

🔸-Sürat Kargo ihalesi için toplam kaç firma ihale dosyası almıştır? Bu firmalar hangileridir?

🔸Dosya alan firmalardan hangileri sistem odasına ücret ödeyerek girmiş ve şirketi incelemiştir

🔸İhaleyi aldığı ve 2021’de kurulduğu iddia edilen Port Kargo ve diğer teklif veren firmalar sistem odasına girip inceleme yapmış mıdır? Eğer inceleme yapıldıysa ne kadar süre harcanmıştır?

🔸İhale dosyası alan firmalardan sürenin yetersizliğini öne sürerek ihale süresinin uzatılmasını talep eden olmuş mudur? Eğer olmuş ise talep hangi gerekçeyle karşılanmamıştır?

‘YOLSUZLUK İHALESİ OLARAK GÖRÜNÜYOR’

Bülent Kuşoğlu basın toplantısını, “Sonuç olarak, Sürat Kargo ihalesi tam bir skandal yolsuzluk ihalesi olarak görünmektedir. TMSF yönetiminin ve Cumhurbaşkanlığı’nın konu ile ilgili olarak sorduğumuz sorularda kamuoyunu doyurucu açıklamalar yapması şarttır” çağrısıyla bitirdi. (DUVAR)