CHP Araştırdı: Hukuk öğrencilerinin yüzde 74'ü gelecek kaygısı yaşıyor

CHP Gençlik Politikalarından Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Gökçe Gökçen, 665 hukuk öğrencisiyle konuştuklarını ve yüzde 74'ünün mesleki geleceğinden kaygı duyduğunu söyledi.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - CHP Gençlik Politikalarından Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Gökçe Gökçen, Türkiye’nin çeşitli illerinden hukuk fakültesi öğrencileriyle birlikte bir çalıştay düzenledi. 665 öğrencinin katıldığı çalıştay öncesinde öğrencilerle görüşülerek hukuk eğitimi sorunları hakkında bilgi alındı.  Çalıştay sonucunda hazırlanan raporda öğrencilerin anlatımlarından kesitlere ve çözüm önerilerine de yer verildi.

CHP Genel Başkan Yardımcısı Gökçe Gökçen, konuyla ilgili yaptığı yazılı açıklamada çalışmanın sonuçlarıyla ilgili şu bilgileri paylaştı:

"Türkiye’nin dört bir yanından hukuk fakültesi öğrencileriyle konuştuk ve sorunların büyük ölçüde ortaklaştığını gördük. Geleceğin hakimleri, savcıları, avukatları ve diplomatlarının yüzde 74,1’i mesleki geleceğinden kaygılı. Gençler, hukuk fakültelerinin kontenjanlarının fazlalığından, eğitimde güncel konulara ve yeni gelişen alanlara yer verilmemesinden, ezberci ve teorik ağırlıklı eğitimden, yabancı dil eğitiminin olmamasından, karar alma süreçlerinde öğrencilerin dışlanmasından , siyasi baskılar ve ideolojik dayatmadan, pandemi döneminde yaşanan eşitsizliklerden, kütüphanelerin yetersizliğinden, stajyer avukatların sorunlarından ve sosyal etkinliklerin yetersiz olmasından şikayetçiler."

EĞİTİM YETERLİ DEĞİL

665 hukuk öğrencisiyle yapılan görüşmelerde öğrencilerin en çok şikayet ettiği konuların başında kontenjan fazlalığı geliyor. Hukuk öğrencileri, güncel sorunlardan uzak, yeni tartışmalara kapalı, ezberci ve basmakalıp bir eğitim aldıklarını düşünüyor. Öğrencilerin çoğu 4 yılın hukuk lisans eğitimi için yeterli olmadığı konusunda hemfikir. Öğrencilerin bir diğer şikayeti de öğretim elemanlarına ulaşamamak. Öğrencilerden bazıları danışman hocalarını dahi tanımadığını ve sınavlarda yaptıkları yanlışlardan dahi bihaber olduklarını, aldıkları puanların sebeplerinin ne olduğunu hiçbir zaman öğrenemediklerini ve öğretim üyelerine ulaşarak bunları sormaya çalıştıklarında da sonuç alamadıklarını belirtiyor. Pandemiyle birlikte eşitsizliklerin arttığını belirten öğrenciler, eğitimin sürdürüldüğü çevrimiçi sistemde yaşanan altyapı sorunları nedeniyle eğitimlerin aksamasından yakınıyor. (HABER MERKEZİ)