Bilim dünyası yeni keşfi tartışıyor: Ay nasıl oluştu?

Bilim insanlarının yeni keşfi, Ay’ın oluşumunun tartışılmasına neden oldu: Teoride bir revizyon gerekli.

DUVAR - Japon astrofizikçiler, Ay’ın yörüngesinde bir buçuk yıldır bulunan SELENE uzay aracından gelen verileri analiz etti. Analiz sonucu Ay’ın yüzeyinden güçlü karbon iyonları ve diğer element akımlarının yayıldığı ortaya çıktı.

Araştırmacıların yaptığı bu keşif, oluşumunu büyük bir kozmik cismin Dünya ile çarpışması ve çarpışma nedeniyle uçucu maddelerin önemli bir kısmının yüksek ısının etkisi altında buharlaşması ile açıklayan ‘kuru’ Ay konseptine aykırı olduğu iddialarını gündeme getirdi.

YENİ KEŞİF ESKİ TEORİYİ TARTIŞMAYA AÇTI

Sputnik’in Science Advances dergisinden aktardığı habere göre, Japon astrofizikçilerin Ay’ın yüzeyinde karbon emisyonu olduğunu tespit etmesi, bilim insanlarını Ay'ın oluşum teorisini yeniden gözden geçirtiyor.

Bilim insanları, Ay’ın oluşumunun daha başlangıç evresinde Dünya’nın uydusundaki kayalarda karbonun oluşmuş olabileceğini tahmin ediyor. Araştırmada, bu kuramın yüksek ısıların karbonun buharlaşmasına yol açabilmiş olması gerekirken, şimdiki varlığının tespit edilmiş olması, Ay’ın oluşum teorisinde bir revizyon gerektiriyor.