Dünyanın en büyük dinozoru T Rex değil

Arjantin'de dünyanın en büyük dinozoru keşfedildi. Patagotitan mayorum'un 100 milyon yaşında olduğu tespit edildi.

DUVAR - Arjantin'de bulunan Egidio Feruglio Paleontoloji Müzesi'nden bir araştırmacı grubu tarafından açıklanan bir çalışmaya göre dünyanın en büyük dinozoru ortaya çıktı. Bugüne kadar bu unvanı elinde tutan dinozor Tyrannosaurus Rex (T-Rex) olarak bilinirken bilim insanları tarafından Patagotitan mayorum olarak adlandırılan dinozorun T Rex'in rekorunu geçtiği söyleniyor.

BİR ÇİFTÇİ TARAFINDAN BULUNDU

Patagotitan mayorum'a ait olan fosillerin 100 milyon yaşında olduğu ortaya çıktı. 2012 yılında kemikleri Arjantinli bir çiftçi tarafından bulunmuş olan bu yeni dinozorun ağırlığı 69 ton boyu ise tepeden tırnağa yaklaşık 130 metre şeklinde ölçüldü. 14 fil, 7 katlı bina ve iki tır büyüklüğündeki bu dinozorun fosilinin tamamen ortaya çıkarılması iki haftayı buldu. Sonunda fosillerin uzun boyunlu olmasıyla bilinen bir alt tür olan Sauropod'a ait olduğu olduğu ortaya çıktı. Otobur olan bu dinozor kategorisine ait altı tane kalıntı bulundu.

Araştırma ekibinden Diego Pol keşfettikleri dinozorların saldırgan bir tür olduğuna inanmıyor. Pol, "Bu büyüklükteki hayvanlar için kalkmak, yürümek, koşmak çok zor bir şey olmalı diyor.  Ekibin diğer lideri olan Luis Carballidoise "Bizi en çok sevindiren dinozorun sadece büyüklüğü değil, gördüğümüz en noksansız kalıntıları keşfetmemizdi" diyor. Patagotitan mayorum'un iskeletinin maketi ABD New York'taki  Doğa Tarihi Müzesi'nde sergileniyor.  (Dış Haberler)