Ünlü astrofizikçiden uzayı öğreten oyun

Yaptığı etkileyici konuşmalar, belgeseller ve televizyon programlarıyla geniş kitlelere uzayı sevdiren astrofizikçi Neil deGrasse Tyson, çocuklara ve gençlere uzayı oyunla tanıştırmaya hazırlanıyor. "Neil deGrasse Tyson Present: Space Odyssey" adıyla çıkacak oyun, kolay anlaşılır biçimde uzayı ve fiziği keşfetme olanağı sunacak.

DUVAR- Astrofizik konusunda temel kuralları ve kavramları yalın bir dille anlatarak kısa sürede geniş çevrelerce tanınan ve sevilen astrofizikçi Neil deGrasse Tyson'ın bu defa da oyunu çıkıyor. Hazırladığı etkileyici belgesellerle bilinen Tyson, ilk bakışta bir şovmen gibi görünse de, aslına bakılırsa alanında oldukça bilgili ve deneyimli bir bilim insanı.

Astronomi dünyasının gelmiş geçmiş en önemli bilimcilerinden Carl Sagan'a, ilk gençlik dönemlerinde yakın çalışmış olan Neil deGrasse Tyson, uzay ve uzaylılar hakkında ilgi çekici fikirlere ve teorilere sahip.

space-odyssey6

Sekiz adet onursal doktorası bulunan ve bir asteroide (13123 Tyson) adı verilen bilimci, 2007'de Time dergisince "dünyayı etkileyen 100 kişi"den biri olarak gösterilmişti. Son dönemlerde ise "Cosmos: a Spacetime Odyssey" belgeseliyle adından söz ettiriyor.

EVRENİ OYUNLA KEŞFETMEK

Oyunda temel amaç oyuncuların kendi galaksilerini kurması. Geliştiricilerinden biri olan Mark Murphy, yaptığı açıklamada, benzersiz bir oyun hazırlamakta olduklarını, her yaştan insanın uzak konusunda kendisini geliştirirken diğer yandan çokça eğleneceğini söylüyor.

İlerleyen bölümlerde oyuncuların kurdukları evreni genişletebileceklerini, koloniler kurabileceklerini, maden çıkaracaklarını ve diğer oyuncularla ticaret yapabileceklerini söyleyen Murphy, bu oyunun aynı zamanda bir gelecek tasviri olduğunu da sözlerine ekliyor.

space-odyssey3

GENİŞ BİR EKİP ÇALIŞIYOR

Oyunun geliştirilmesi aşamasında teknik ekibin yanı sıra, hiçbir detayın kaçırılmaması ve bilimsel olabilmesi için konularının uzmanı bilimciler de ekiplere dahil edilmiş durumda. Amerikan Uzay Topluluğu ve Bigelow Aerospace'in de desteklediği proje, ticari bir amaç gütmüyor.

space-odyssey4

Oyun içinde oluşturulan diğer galaksiler de görülebilecek. Space Odyssey'de Neil deGrasse Tyson, Neil Gaiman, Bill Nye, Peter Beagle ve George R.R Martin gibi önemli kişilerin oluşturduğu galaksiler izlenebilecek.

Oyunun çıkış tarihi henüz kesin olarak verilmese de 2017 yılında çıkmasına kesin gözüyle bakılıyor. PC versiyonu olarak yayımlanacak oyunun sanal gerçeklik gözlüğüyle oynanabilen versiyonu da hazırlanıyor.