YAZARLAR

Beşiktaş nasıl kazandı?

Josef ve Atiba senkronu daha iyi işleyince, Beşiktaş rakip ceza sahasına gitmekte hiç zorlanmadı. Atiba’nın hemen bütün ataklara doğru şekilde refakat etmesi, neredeyse her üç golün de güvencesi oldu.

Kaleciden başlayan açılış paslarının mantığı bir fantazya değil; rakibin tamamlayamadığı bir atağın avantajına kullanmak esasına dayanır. Bu durumun sağladığı en önemli olanak, rakip hücum pozisyonundayken, topa sahip olmak ve hücum pozisyonundaki rakibin boşalttığı alanları kullanma ilkesi, bu pasların yegâne mantığıdır. Ama galiba Alanyaspor ve dolayısıyla Çağdaş Atan, bu durumun keyfi bir olanak olduğunu sanıyor. Çünkü, kaleciden başlayan açılış paslarında hem ısrar ediyor hem de bu pasların imkanlarını ikinci bölgeye taşıyamıyor. Açılış paslarına bağlı olarak, topu ikinci bölgeye taşıma planı olmayınca, onca emek Alanyaspor’a değil de, rakibe hizmet ediyor. Söz gelimi Beşiktaş, sırf bu yanlış ve eksik taktik nedeniyle, Alanyaspor ceza sahasında hem daha fazla kalma şansı elde etti ve tam da kaldığı yerde baskı yapıp, top kapma imkânı elde etti. Direklerden dönen üç topunda bu yanlışlıktan kaynaklanması, bence artık Çağdaş Atan’a bir şeyler anlatıyor olmadı. 

Kaleciden başlayan açılış pasları planını, belki de Türkiye’de benden daha hararetle savunan olmamıştır. Hala aynı görüşteyim; tek farkla, bu pasların esas amacını unutmamak kaydıyla. Açılış pasları, rakibi kontra halinde yakalamamın diğer adıdır ve kontrada yakalanan her rakip, geride çok geniş alan bırakmıştır. İşte açılış pasları bu geniş alanları kullanabiliyorsa anlamlıdır. Yoksa bir fantaziden öteye anlam taşımaz. 

Oyunun iki ana durağı bugün sahada yerini aldığı için Beşiktaş, daha hızlı biçimde rakip sahaya inme imkânı buldu. Bu gelişimde Ghezzal’ın payı ve katkısı çok yüksekti. 

Josef De Souza ve Atiba senkronu daha iyi işleyince, Beşiktaş rakip ceza sahasına gitmekte hiç zorlanmadı. Atiba’nın hemen bütün ataklara doğru bir şekilde refakat etmesi, neredeyse her üç golün de güvencesi oldu. 

Geçen haftanın olumsuz performansı en çok Rosier’i etkilemiş göründü. Maçın ilk yarısında Rosier hiçbir pozisyonda dikine oynamayı düşünmedi ve sırf bu yüzden olanaklı bir dizi elverişli pozisyon heba oldu. Rosier, en dinamizmi ve anarşizan tavrına geri dönmeli, çünkü o kanatta Ghezzal’ın daha iyi işler yapması, Rosier’in sürpriz girişimlerine bağlıdır.

Oğuzhan hala büyük hayal kırıklığı yaratmaya devam ediyor. Sakatlanma fobisi, zihnini esir almış. Hiçbir pozisyonda risk almaktan yana değil ve her pozisyonda inanılmaz pasif duruyor. 

Aboubakar’ın iyileşmesi ve Cenk Tosun’un form yakalaması, Beşiktaş’ın şampiyonluk vesikası olacağa benziyor. Rakip yarı sahasına bu kadar hızlı giden bir takımın, atakları sonlandırması yaşamsal önemdedir. Özellikle de söz konusu atakların golle sonuçlanması, elbette en çok istenilen durumdur. Ama atakları sonlandırmak, bu tarz bir oyun için neredeyse stratejik değerdedir. 

 

Ali Fikri Işık Kimdir?

Ali Fikri Işık, 1958 yılında Mardin’in Savur ilçesine bağlı Xeramemo köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Batman’da, liseyi ise Silvan’da okumuştur. 1978 yılında Batman'da “Sesleniş” Gazetesiyle yazın hayatına başlamış. 1985 yılında yazarlar kooperatifi olan Yazko’nun dergisi “Yazko Somut”ta, 1994 yılında “Zone News” gazetesinde, 1995 yılında haftalık dergi “Roj”da, 2010 yılında Taraf gazetesinde, 2016 yılında “BasNews ve Kurdistan24 Türkçe'de yazmıştır. Amedspor Kaos ve Direniş Amedspor kitaplarının yazarıdır.