Ankara AKOM afet yönetiminde dijital döneme geçiyor

Ankara Büyükşehir Belediyesi Afet Koordinasyon Merkezi, ‘Mobil AKOM’ projesiyle afet yönetiminde dijital döneme geçilmesi hedefleniyor.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Ankara Büyükşehir Belediyesi (ABB) Afet Koordinasyon Merkezi (AKOM), olası afet ve acil durumlara hızlı müdahale edebilmek için hizmet vermeye devam ediyor. Başkent’in afet ve acil durum merkezi olarak faaliyet gösteren AKOM; kent genelinde 80 noktadan 400’ün

Avrupa Birliği (AB) tarafından desteklenen ve Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) kapsamında hayata geçirilen 'Mobil AKOM' projesiyle ise afet öncesi, sırası ve sonrasında vatandaşların belediye hizmetlerine daha hızlı ulaşmasını ve koordinasyonun maksimum seviyede sağlanmasını hedefliyor.

Proje kapsamında oluşturulacak Mobil AKOM, geniş kapsamlı bir dijital veri havuzu sunacak. Eğitimler, dokümanlar, afet gönüllü başvuruları, engelli vatandaşlara yönelik hizmetler, sokak hayvanlarının korunması, kentsel altyapı sorunlarının tespiti ve çözümü gibi birçok alanda kullanılacak olan Mobil AKOM, Büyükşehir'in afet yönetiminde önemli bir yer edinecek.