Yeni müfredatta 3 hedef ders!

İlk-ortaöğretim yeni müfredatı açıklandı. Temel değişikliklerin biyoloji, tarih ve din derslerinde yapıldığını belirten CHP'ye göre amaç 'dindar ve kindar gençlik' yetiştirmek.

Abone ol

ANKARA - Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz yeni müfredatı açıkladı. “2017-2018 eğitim öğretim yılında 1, 5 ve 9. sınıflarda uygulanacak yeni müfredat CHP’nin eğitimci milletvekillerinin tepkisine yol açtı. Milletvekillerine göre müfredat değişikliği ile hedef sorgulamayan, dindar ve kindar gençlik yetiştirmek.

Meclis Milli Eğitim Komisyonu üyesi Eskişehir Milletvekili Prof. Dr. Gaye Usluer, yeni müfredatta biyoloji, tarih ve din dersinin hedef alındığını söyledi. Usluer’e göre bu derslerdeki değişiklikler ve amaçları şöyle oldu:

“Biyoloji dersinden evrim teorisini çıkartıyorlar ve diyorlar ki, “çocuklar böyle bir teoriyi öğrenecekse üniversitede öğrensinler. Çocukların kafası böyle şeylerle karıştırılmasın. Şimdi elimizde evrim teorisinin yok edildiği bir biyoloji dersi var.

İkincisi yeni bir tarih yazdılar. Mustafa Kemal Atatürk’ün sıradanlaştırıldığı, Adalet ve Kalkınma Partisi Genel Başkanı Tayyip Erdoğan’ın ise 15 Temmuz darbe girişiminin galibi, komutanı olarak lanse edildiği bir tarih yazıyorlar. Kurtuluş Savaşı yeni bir ulus devletin kurulmasından ziyade Osmanlı Devleti’nin yeni süreciymiş gibi anlatan bir tarih.

Üçüncüsü din dersi içindeki değerler eğitimi legalleştirildi. Daha önce ders programı içinde olmayan bir değerler eğitimi vardı, şimdi değerler eğitimi din dersi içine alındı. Burada amaç dindar ve kindar denilen nesli yaratmak. Cihat artık bir ders konusu. Bu dersin temeli şeri hükümleri anlatmak. İslamda çok eşlilik, zina nedir? Gibi konular işlenecek ve aynı derste bugün öğrendik ki bir de cihat var. Cihat, din üzerinden yapılan her şey aslında Allah nezdinde kabul edilir” anlayışı demektir. Ortadoğu’da yaşananları düşününce vahim bir durumla karşı karşıyayız.”

SORUN SADECE MÜFREDAT DEĞİL

CHP’nin Eğitim Komisyonu Başkanı Lale Karabıyık da yeni müfredatı eleştirdi: "Atatürk’le ilgili kazanımların azaldığı bir müfredat söz konusu. İçerik açısından sorgulayan değil, verileni almaya dönük bir bakış açısı var. Detaylı bir inceleme yapıyoruz. Konu sadece müfredat değişikliği de değil. Bir taraftan müfredat, bir taraftan öğretmen atama sistemi ve üniversitelerdeki eğitim, bir tarafta yurtlardaki uygulamalar… bunların hepsi bir sistemin yapı taşları. Gelecekte yaratılmak istenen kuşağın parçaları."