Türkiye’deki tüketicilerin yüzde 27’si aboneliğinin farkında değil

9 ülkede abonelik modelleriyle ilgili yapılan bir araştırmaya göre Türkiye'de bir yere abone olduğunu anlamadan para ödeyenlerin oranı yüzde 27. Türkiye, araştırmada farkındalığı en yüksek ülke oldu.

Abone ol

DUVAR - Deloitte, Türkiye, Almanya, Bulgaristan, Çekya, Fransa, Macaristan, Polonya, Romanya ve Slovakya'nın dahil olduğu 9 Avrupa ülkesinde, 9 bin müşteriyle "Abonelik Modellerinin Perde Arkası" araştırmasını gerçekleştirdi.

EN YÜKSEK FARKINDALIK ORANI TÜRKİYE'DE

Webrazzi'den Gözde Ulukan'ın haberine göre yapılan araştırmaya katılan müşteriler her düzenli ödemeyi bir abonelik olarak değerlendirmiyor. Müşterilerin ortalama yüzde 42’si, örnekleri gösterilene kadar bir aboneliğe sahip olduğunun farkında değil. Türkiye’de ise farkındalık düzeyi Avrupa ortalamasına kıyasla yüksek. Türkiye’deki tüketicilerin sadece yüzde 27’si kendilerine bir örnek verilene kadar aboneliği olmadığını ifade ediyor. Araştırma yapılan ülkeler arasında en yüksek farkındalık oranı Türkiye’de. Türkiye’yi Almanya ve Polonya takip ediyor.

TÜRKİYE’DE EN ÖNEMLİ FAKTÖR FİNANSAL TEŞVİKLER

Abonelik modeli ile bağdaştırılmayan en yaygın abonelikler altyapı hizmetleri (yüzde 77), telekomünikasyon/internet (yüzde 75), sigorta (yüzde 65) ve televizyon (yüzde 54) hizmetlerini içeriyor. Türkiye'deki tüketiciler arasında en çok tercih edilen abonelik türleri telekom/internet aboneliği ve e-ticaret abonelikleri (hazır giyim, gıda ürünleri, kozmetik, kişisel ve ev bakım). Türkiye’de aboneliğe karar verilmesinde en önemli faktör finansal teşvikler (yüzde 49). Hizmetlere erişimde kolaylık (yüzde 45) ve premium hizmetlere erişim (yüzde 39) bunu takip ediyor.

ABONE OLMANIN EN ÖNEMLİ NEDENİ REKLAMSIZ İÇERİK

Türkiye’den araştırmaya katılan müşteriler, geleneksel hizmetler, hızlı tüketim ürünleri ve dayanıklı ürünlerde abonelik nedenini para tasarrufu olarak açıklıyor. Dijital hizmetlere abone olmanın en büyük nedenini araya reklam girmemesi (yüzde 51) olarak açıklayan tüketiciler, ikinci sırada ise para tasarrufu (yüzde 40) olduğunu belirtiyor. Platformlarda ise katılımcıların yüzde 77’si özel tekliflere erişim için abone olduğunu belirtiyor, ikinci sırada ise yüzde 55 ile premium müşteri olarak görülmek yer alıyor.

VAZGEÇME ORANI YÜZDE 55

Abonelikten vazgeçmede Türkiye'deki tüketicilerin ilk nedeni, ihtiyaç duyduklarında satın almayı tercih etmeleri (yüzde 55). Satın alma işlemini gerçekleştirdikten sonra abone olmaktan vazgeçiyorlar. Bu oran da Avrupa ortalamasının üzerinde. Abonelikten vazgeçme nedenleri arasında faydalı olacağına inanmamak (yüzde 37) ve taahhüt vermekten hoşlanmamak (yüzde 33) da üst sıralarda yer alıyor. (HABER MERKEZİ)