TESK'ten 'indirim tuzağı' uyarısı

TESK Genel Başkanı Palandöken, indirim kampanyalarına karşı tüketicileri uyardı. 'Efsane Cuma, Yalnızlar Günü, Efsane Kasım' gibi isimlerle çok sayıda indirim kampanyalarının düzenlendiğini hatırlatan Palandöken "Hiç kimse yüzde 80 zarar ederek satış yapmaz. Ürünlere birkaç gün öncesinde 3-5 katı etiket yapıştırıp sonra yılın belli günlerinde indirim diye pazarlamak haksız kazançtır" dedi.

Abone ol

ANKARA - Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, yanıltıcı indirim kampanyalarına karşı tüketicilere dikkatli olmaları çağrısında bulundu. İndirim kampanyalarının izne tabi olması gerektiğini belirten Palandöken "Yanıltıcı kampanya ve reklam yapan firmalara cezai işlem uygulanmalı" çağrısında bulundu.

Palandöken, yazılı açıklamasında, her yıl kasım ayından yılbaşına kadar 'Efsane Cuma, Yalnızlar Günü, Efsane Kasım' gibi isimlerle çok sayıda  indirim kampanyalarının düzenlendiğini hatırlattı.

'VATANDAŞ DEĞİL, BAZI FİRMALAR İÇİN FIRSAT ALIŞVERİŞİ'

İndirim aldatmacalarına karşı tüketicilerin tedbirli olması gerektiğine işaret eden Palandöken,  şu uyarılarda bulundu.

"Bu tür alışveriş çılgınlıkları vatandaşlarımız için değil bazı firmalar için bir fırsat alışverişidir. Günümüzün rekabet piyasasında hiç kimse yüzde 80 zarar ederek satış yapmaz. Her ürünün maliyeti ve satış fiyatı ortalama olarak bellidir. Ürünlere birkaç gün öncesinde 3-5 katı etiket yapıştırıp sonra yılın belli günlerinde indirim diye pazarlamak haksız kazançtır. Bazı firmaların bu sahte kampanyalarla bire bin katma çabası adil değil."

'AMAÇLARI STOKLARI ERİTMEK'

Ürün pazarlamanın ve satmanın da bir kuralı olması gerektiğinin belirten Palandöken, "Yılardır dile getiriyoruz, kampanyaları kurala bağlayalım, mağduriyetlerin önüne geçelim. Çünkü bu satış kampanyalarında sadece kuralsız ürün satışı değil, merdiven altı ürünler de piyasaya sürülüyor" dedi ve ekledi: "Stokları tüketmek için fırsat, indirim günü, kapatıyoruz gibi aldatıcı satış teknikleri uygulanıyor. Bu tarz yanıltıcı kampanya ve reklam yapan firmalara cezai işlem uygulanmalı. İndirim sezonu yılda iki kez olmak üzere sınırlandırılmalı ve indirimler izinle olmalı."
(ANKARA-AA)