Rekabet Kanunu değişiyor: Taslaktan ilk detaylar belli oldu

Rekabet Kanunu'nda yapılacak değişikle e-ticaret ve e-pazaryeri platformları da kapsama alınacak. Tanımlama ve kanun maddelerinden ilk detaylar ortaya çıktı.

Abone ol

DUVAR - Rekabet Kanunu, e-ticaret ve e-pazaryeri girişimlerini de kapsayacak ve ilgilendirecek şekilde değişiyor. Kanunda “önemli pazar gücüne sahip olan” yurtdışı merkezli platformlar da son kullanıcısı Türkiye'de olması durumunda sisteme dahil edilecek.

Dünya gazetesinden Mehmet Kaya'nın haberine göre, Rekabetin Korunması Hakkında Kanun değişiklik taslağıyla e-ticaret platformları Rekabet Hukuku içinde takip edilebilecek. Rekabet Kanunu ikinci maddesine “Türkiye Cumhuriyeti’nde yerleşik olan veya ikamet eden son kullanıcılara veya yerleşik olan ticari kullanıcılara temel platform hizmeti sunan önemli pazar gücüne sahip teşebbüsler bakımından yasaklanan davranışlar ile bu teşebbüslere getirilen yükümlülükler de bu kanun kapsamına girer” ifadesi eklenecek.

Rekabet Kurulu kendisini, e-ticaret ve e-pazaryerleri ile kullanıcı arasında "eşik bekçisi" olarak konumlandıracak. Hazırlanan taslakta, Rekabet Kanunu’nun amacının tanımlandığı ve rekabet koruyuculuğunun temelini teşkil eden kanunun amacı nitelikli 1. maddesi değiştirilerek, piyasaya hakim olan teşebbüsler ifadesinin yanına “önemli pazar gücüne sahip” temel platform hizmetleri de ekleniyor. Maddenin yeni hali şöyle olacak:

“Bu kanunun amacı; mal ve hizmet piyasalarındaki rekabeti engelleyici, bozucu veya kısıtlayıcı anlaşma, karar ve uygulamaları ve piyasaya hâkim olan teşebbüslerin bu hâkimiyetlerini ya da temel platform hizmetleri bakımından önemli pazar gücüne sahip teşebbüslerin bu pazar güçlerini kötüye kullanmalarını önlemek, bunun için gerekli düzenleme ve denetlemeleri yaparak rekabetin korunmasını ve temel platform hizmetlerinde adil ve yarışabilir piyasa yapısının tesis edilmesini ve korunmasını sağlamaktır.”

ÖNEMLİ PAZAR GÜCÜ İFADESİ TANIMLANDI

Taslakta, "Önemli Pazar Gücüne Sahip Teşebbüs" kavramı da şöyle tanımlandı: “Bir veya birden fazla temel platform hizmeti bakımından belirli bir ölçeğe ve son kullanıcılara erişimde veya ticari kullanıcıların faaliyetleri üzerinde önemli etkiye sahip şekilde faaliyet yürüten ve bu etkiyi yerleşik ve kalıcı bir şekilde sürdürebilme gücüne sahip olan veya yerleşik ve kalıcı bir şekilde sürdürebilme gücüne erişebileceği öngörülebilen teşebbüsleri” şeklinde tanımlandı. 

Kanun taslağında, önemli pazar gücü tanımına uygun eşik değerlerin belirlenmesi de öngörüldü. Kapsama giren firmalar temel platform hizmeti sağlayan platformlar ilgili tebliğ çıktıktan sonra 30 gün içinde Rekabet Kurumu’na başvuracak. Tespite itirazı varsa bu başvuruda belirtecek. Önemli pazar gücüne sahip tespiti üç yıl geçerli olacak. Süre bitimine 9 ay kala bir başvuru yapılmazsa, tespitin üç yıl daha devam ettiği kabul edilecek. Çevrimiçi sosyal ağlar, numaradan bağımsız kişisel iletişim ve bulut bilişim hizmetlerinde BTK görüş ve düzenleyici işlemleri dikkate alınacak. (HABER MERKEZİ)