Mobil reklamın büyüklüğü 37 milyar euro

Güncel verilere göre 2015 yılında mobil reklam yatırımları 37 milyar euro seviyesine ulaştı. Bu artışta akıllı telefondaki sosyal medya ve web kullanımının yoğunlaşması önemli rol oynuyor.

Abone ol

DUVAR - IAB Avrupa ve IHS'in verileriyle beraber yaptığı global araştırma sonuçlarına göre, 2014 yılında 22 milyar euro olan mobil reklam yatırımları, 2015 yılında yüzde 68,2’lik artışla 37 milyar euroya ulaştı. Bu artışta mobil odaklı tüketici dünyası ve gelişen pazarlama teknolojileri etkili oldu.

Açıklanan rapora göre mobil gösterim yüzde 92,6 oranındaki artışla en yüksek büyümeyi elde ederken, mobil arama reklamları yüzde 51,8’lik artışla ikinci sıradaki yerini aldı.

Kullanıcıların operatörlerin sunduğu mesajlaşma servislerinden, uygulama bazlı mesajlaşma platformlarına kaymasıyla mesajlaşmadaki artış yüzde 20 oldu.

2015 yılında, mobil gösterim reklamları 19 milyar euro ile mobil reklam yatırımlarının yüzde 52,3’ünü oluştururken, mobil arama yatırımları 16 milyar euro ile tüm mobil reklam yatırımlarından yüzde 42,8’lik pay aldı. Mesajlaşma reklam yatırımları ise 2 milyar euro ile pazardan yüzde 5 pay elde etti.

GELİRİN BÖLGELERE GÖRE DAĞILIMI

2015 yılındaki 37 milyar euro değerindeki mobil pazarın bölgelere göre dağılımı şöyle oldu:

  • Kuzey Amerika: yüzde 45
  • Asya-Pasifik: yüzde 34
  • Avrupa: yüzde 19
  • Orta Doğu & Afrika: yüzde 0,9
  • Latin Amerika: yüzde 0,7

Yıllık büyüme oranlarına bakıldığında ise yüzde 69’lük oranla Asya-Pasifik bölgesinin büyümede önde olduğu dikkat çekiyor. Orta Doğu ve Afrika haricindeki diğer tüm bölgelerde yüzde 50’nin üzerinde bir artış görüldü. Büyüme oranları şöyle:

  • Asya-Pasifik – yüzde 69
  • Kuzey Amerika – yüzde 67
  • Latin Amerika – yüzde 60
  • Avrupa – yüzde 58
  • Orta Doğu & Afrika – yüzde 37