Ketebe Yayınları, Kemal Tahir Külliyatı'nı okuyucuyla buluşturdu

Kemal Tahir'in, Ketebe Yayınları tarafından yayımlanan külliyatı, Atatürk Kültür Merkezi'nde düzenlenen toplantıda tanıtıldı.

Abone ol

DUVAR - Kemal Tahir'in külliyatı "1890-1945 Türkiye" ve "1890-1945 Türkiye/Taşra" düzenlemesiyle Ketebe Yayınları tarafından yayımlandı. Harun Tan'ın kapak tasarımını yaptığı külliyat, Atatürk Kültür Merkezi'nde düzenlenen toplantıda tanıtıldı.

Türk modernleşmesi odaklı okuma önerisinde 'Göl İnsanları' adlı öykü kitabı ile farklı bir döneme odaklanması nedeniyle 'Devlet Ana' kitapları dizilerin dışında değerlendirildi. Külliyatın ilk dizisinde 'Bir Mülkiyet Kalesi', 'Yorgun Savaşçı', 'Esir Şehrin İnsanları', 'Esir Şehrin Mahpusu', 'Kurt Kanunu', 'Yol Ayrımı' ve 'Bozkırdaki Çekirdek' adlı eserler sunulurken, ikinci dizide ise 'Yediçınar Yaylası', 'Köyün Kamburu', 'Büyük Mal', 'Rahmet Yolları Kesti', 'Sağırdere', 'Körduman' ve 'Kelleci Memet' romanları yer aldı.

Yazarın daha önce yayımlanmamış mektupları, notları ve yazara dair incelemelerle hatıratlar da ayrı başlıklarla okuyucuya sunuldu.

'KEMAL TAHİR BİZİM İÇİN UZUN VE VERİMLİ BİR YOLCULUKTU'

Ketebe Yayınları Yayın Yönetmeni Furkan Çalışkan, projeye katkıda bulunanlara teşekkür ederek, "Bizim için Kemal Tahir, uzun ve verimli bir yolculuktu. Şahsım adına ben bir okuldan mezun olmuş gibi hissettim Kemal Tahir'i çalışmaya başladıktan sonra. Kemal Tahir gibi bir ismin yayın süreci diğer kitaplar gibi olmuyor, bir plan, program ve vizyon gerektiriyor" ifadelerini kullandı. 

Çalışkan, kurdukları ekiple uzun süredir yayınevinde çalıştıklarını ve çalışmalarının bundan sonra da devam edeceğini belirterek, "Bugün sadece bir başlangıç. 16 kitapla bir başlangıç yapmak istedik" dedi. 

'KEMAL TAHİR, KÖY ROMANCISI DEĞİLDİR, TAŞRA ROMANCISI HİÇ DEĞİLDİR'

Kitapların önsözünü kaleme alan İstanbul Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. İsmail Coşkun da külliyatla ilgili yapılan ve yapılacak çalışmaları anlattı. Yazarın hayatına, içinde bulunduğu sosyal yapıya ve dönemine ilişkin değerlendirmede bulunan Coşkun, Kemal Tahir'in roman ve hikâyelerinin köy romanlarına hapsedilemeyeceğini söyledi.

.

Külliyatın 2 dizi olarak hazırlandığını ve farklı alanlara odaklandığını dile getiren Coşkun, şöyle konuştu:

"Türk modernleşmesinin bütün kırılmalarına, geri çekilişlerine, düşüşlerine, çıkışlarına, bunun Anadolu'ya yansımasına, kasabaya, köye, kıra, şehre, siyasetin oradaki temsillerine ve ilişkilerine odaklanan metinlerdir. Dolayısıyla Kemal Tahir bu anlamda köy romancısı değildir, taşra romancısı hiç değildir."
Coşkun, usta edebiyatçının eserlerinde Türk modernleşmesinin yakın dönem hikayesinin yer aldığını belirterek, "Hikayesi bizim hikayemizdir. Kemal Tahir'i güçlü kılan da bizim hikayemizde kurduğu bu güçlü ilişkidir." diye konuştu. (KÜLTÜR SANAT SERVİSİ)