Kara para aklamada sosyal medya fenomenleri nasıl bir rol oynuyor?

Ekonomist Şeref Oğuz, kara para ile gündeme gelen sosyal medya fenomenlerinin yaygınlaşmasını 'fenomen pandemisi' olarak tanımladı, 'pandemik fenomeni ilgisizlikle ortadan kaldırabiliriz' diye yazdı.

Abone ol

DUVAR- Ekonomi uzmanı Şeref Oğuz, Dilan-Engin Polat çiftinin kara para aklama iddiasıyla gündeme gelmesinin yabancı yatırımcılar açısından olumsuz bir değerlendirme olacağını belirtti, "Yüksek yargının tepiştiği sürecin içindeyken sosyal medya şöhretlerimizin 'para aklama' şayiaları, sadece içeride değil dışarıda da başımıza dert olabiliyor." diye yazdı. Oğuz, "Sosyal medya daha temiz yıkar" başlıklı yazısında şu görüşlere yer verdi: 

"Kara para aklama mücadelesinde sosyal medya fenomenleri nasıl bir rol oynuyor?

Gündemi izleyenler zaten bunun cevabını biliyor. Yüksek harcamalar, sözde kozmetik satışları, ev, kat, yat ticareti ve akabinde sisteme sokulan yüz milyonlarca lira ya da dövizler… Aslında öteden beri Türkiye, özellikle yüksek enflasyon dönemlerinde kara paranın aklandığı ortamlar ürete gelmiştir. Şimdi de benzer bir durum söz konusudur ve kim bilir daha kaç sosyal medya fenomeni, vergi denetiminden dolayı sisteme yakalanacaktır. Bu süreçte vergi denetim ağımızın gayretini takdir etmek gerekiyor. Dikkat ve gayretleriyle kara para aklayan ülke yaftasından kurtulabileceğiz.

Giden gelmiyor, acep nedendir?

Bizler sıcak para dahi olsa kaynak peşinde koşarken yabancı sermayenin zaten tereddütte olan zihin yapısını daha fazla karartmamak gerekiyor. Giden sadece Mazda benzeri yabancı sermaye değil, aynı zamanda yerli sermaye de içerideki yargı karmaşası, ekonomik belirsizlik yüzünden göç ediyor. Her ne kadar Heterodoks belasını savuştursak dahi, ekonominin yeni yönetiminin kalıcılığı konusunda içeride ve dışarıdaki yatırımcıları tam anlamıyla ikna edebilmiş değiliz.

FENOMEN PANDEMİSİ

Bu, yeni bir olgu… Şu anda toplum 2 şeye kilitlenmiş durumda; 1-güce, 2-sosyal medya tarafından onaylanmış başarıya(!) Burada sözü edilen başarı, fenomenler ve onları var eden hayran kitleleri… Yeni bir pazarlama kanalı olmaları yanı sıra attıkları her adım toplum tarafından izlenir halde…
Durum öyle bir noktaya vardı ki ben bunu 'fenomen pandemisi' olarak adlandırıyorum. Pandemi kelimesi, Covid virüsü sayesinde dilimizde yer etti. Fenomenler ise sosyal medya sayesinde hayatımızı, gündemimizi kapladı. Sayıları her geçen gün artıyor ve adeta salgın boyutuna varıyor. Covid salgınıyla aşı ve karantina sayesinde baş edebildik. Fenomen pandemisi ile ancak ve ancak bizim onlara gösterdiğimiz ilgiyi azaltarak baş edebiliriz. Covid virüsünü nasıl ki aşı öldürebiliyorsa pandemik fenomeni de ancak ve ancak 'ilgisizlik kurşunuyla' ortadan kaldırabiliyoruz." (HABER MERKEZİ)