İsmail Özdemir: Yüksek Hızlı Tren'e yüzde 80 zam daha yapılabilir

BTS Ankara Şube Başkanı İsmail Özdemir’e göre Yüksek Hızlı Tren'e yapılan zam ileride yapılacak zamların ilk habercisi. İsmail Özdemir, "Polatlı-Ankara arasında YHT kullanan bir öğrenci 226 lira öderken artık 510 lira ödeyecek. Demiryolları özelleştirildiğinde gelir gideri dengelemek için yüzde 60 zam gerekiyor. Yüzde 20 kar marjı koyduğunuzda yüzde 80 oranında zam yapılması muhtemel” dedi.

Abone ol

ANKARA - Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD), Yüksek Hızlı Tren’de (YHT) abonman bilet ücretlerine zam yaptı. İndirim oranlarının kaldırılması üzerinden gerçekleşen fiyat artışının sonunda Eskişehir ile Ankara hattında 30 günlük abonman bilet ücreti yüzde 251 oranında artışla 480 TL’den bin 687 TL’ye çıktı. Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) Ankara Şube Başkanı İsmail Özdemir’e göre bu demiryollarındaki özelleştirme politikaları çerçevesinde atılan ilk zam adımı ve devamı da gelecek.

‘ZAM DEMEYELİM’ SOSYAL MEDYADA GÜNDEMDE

Birgün’den Burcu Cansu’nun haberinin ardından çok sayıda kişi sosyal medya üzerinden yapılan zamma tepki gösterdi ve “TCDD Zammı Geri Çek” ve “Zam Demeyelim” etiketleri gündemin en üst sıralarında yer aldı. TCDD Taşımacılık A.Ş. Genel Müdürlüğünden yapılan açıklamada ise YHT'lerin bilet ücretlerinde herhangi bir değişiklik yapılmadığı, YHT'lerin abonman kartlarına ait indirim oranlarında değişiklik yapıldığı vurgulandı.

‘ADINI NE KOYARSANIZ KOYUN ÖĞRENCİNİN CEBİNDEN ÇIKAN PARA ÖNEMLİ’

TCDD’den yapılan açıklamaya tepki gösteren Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) Ankara Şube Başkanı İsmail Özdemir, “Gelen tepkiler üzerine zam yapmadık diyorlar ama kelime oyunlarıyla süreci idare ettiriyorlar. Neticede vatandaşın cebinden çıkan para önemlidir. Bir öğrenci aylık abonman kullanıyorsa biz cebinden çıkan paraya bakarız. Önümdeki listeye göre Polatlı- Ankara arasında YHT kullanan bir öğrenci 226 lira öderken 510 lira ödeyecek. Bunun adını siz ne koyarsanız koyun cebinden çıkan para önemlidir. Zam yapmadık, fiyat ayarlaması yaptık demeleri inandırıcı gelmiyor” dedi.

‘ÖZEL SEKTÖRÜN ZARAR ETMEMESİ İÇİN ZAMLARA BAŞLADILAR’

2013 yılında çıkarılan 6441 sayılı özelleştirme yasasıyla demiryollarının “serbestleşme” adı altında özelleştirildiğini ifade eden İsmail Özdemir, Taşımacılık A.Ş.’nin kamu hizmet yükümlülüğünün 2020 yılında sona ereceğini hatırlatarak şunları kaydetti: “Bundan sonra yolcu taşımacılığını da özel sektöre havale etmeyi düşünüyorlar. Bunun yönetmeliğini ve yasasını da hazırlıyorlar. Yarın özel sektöre devrettiklerinde özel sektör zarar etmesin diye zamlara başladılar. Bu tamamen özel sektöre, kayırmacılığa ve onların istekleri doğrultusunda atılmış bir adımdır. Bu konuştuğumuz abonmana gelen zamlar, yarın tek bilet alışlara da illaki yansıyacak. Demiryollarında gelirin gidere oranı yüzde 40’larda. Özelleştirildiğinde gelir gideri dengelemek için yüzde 60 zam gerekiyor. En kötü şartlarda yüzde 20 kar marjı koyduğunuzda yüzde 80 oranında yolculara zam yapılması muhtemel.”