IŞİD'in MİT'çi analizi: Gözlüklü, tespihli, elleri cepte

10 Ekim Ankara katliamıyla ilgili soruşturma dosyasında IŞİD'in örgüt içi dokümanları da var.

Abone ol

DUVAR - IŞİD’in MİT ve Emniyet İstihbarat‘la ilgili çalışma yapıp militanlarına ‘istihbaratçıları tanıma ve takipten kurtulma rehberi’ hazırladığı ortaya çıktı. ‘Gözlük-tespih çıkarma, iki elin cepte olması, köşe başında telefonla konuşma’ gibi işaretlerden takibin anlaşılabileceği anlatılırken “Komşun, bakkalın MİT’çi olabilir” denildi.

Ankara Tren Garı’nda 103 kişinin öldüğü katliamla ilgili Ankara Başsavcılığı’ndaki soruşturma dosyasına giren belgelerde “MİT’in başına ABD’de yetişen Hakan Fidan’ın getirilmesiyle Amerikan usulü çalışma şekli benimsenmiştir” ifadesi de yer aldı.

Hürriyet'ten Mesut Hasan Benli'nin haberine göre belgedeki bazı tespitler şöyle:

- Takipte kullandıkları yöntemlerden biri psikolojik baskıdır. Bazen haberlerde Türkiye’ye teröristlerin girdiği ve eylem hazırlığında oldukları söylenir. Ve gerçekten böyle bir şey varsa birbirlerinden habersiz kardeşler ameli iptal ederek ya da temasa geçerek hareket ederler. Böylelikle ya ortaya çıkarlar ya deşifre olduklarını sanıp dağılırlar.

- Bazen hedef şahsa kendilerini kasıtlı hissettirler ki heyecanlansın ve panik yaparak hataya düşsün.

- Takipte kendi aralarında kullandıkları bazı işaretler: Gözlükleri çıkarmak veya takmak, cepten mendil çıkarıp kullanmak, ayakkabı bağlamak, tespih çıkartmak veya iki eli cebe koymak, ceketi çıkartmak ve omuza atmak, ceketin düğmelerini iliklemek veya açık bırakmak, köşe başlarında telefonla konuşmak, sırtını dönmek...

- Takibi yapan kişiler genelde atik, soğukkanlı, hedef bölgesine uygun davranış ve giyim, fark edilemeyeceği mesafede yürüyüş, genelde hedefin karşı kaldırımında yürümesi, karşı karşıya kaldığında adres sorması veya afallaması, aynı taşıta binip inmesi, bazen absürt giyim ve konuşma tarzı...

MİT'Çİ NASIL ATLATILIR?

- Araçta hızlı hareket ve ansızın durmak, tali yola girip ansızın durmak, hızlı hareket ve sinyal vermeksizin dönmek, durup aksi yöne gitmek, kavşakta turlamak, virajlı yollar kullanarak (S) çizmek veya hatalı U dönüşleri yapmak, çıkmaz sokağa girmek, takip riski olan aracımızın peşine, onu belli mesafeden takip edecek başka araç görevlendirmek...

- Şayet takip hissedilirse araç uygun bir yere bırakılarak yaya veya toplu taşımayla devam edilir. Ya da taksiye binilip, uygun bir yerde inilerek yolun tam karşısına geçilir ve ters istikamete başka taksiye binilir. Eğer takip elemanı, kardeşle aynı toplu taşıma aracında ise kardeş kapıya yakın durur ve kapı kapanacağı sırada hızla araçtan inebilir.”