İmamoğlu duyurdu: İstanbul'da ulaşım elektriklenecek

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu duyurdu: Otobüs filoları, metrobüs ve vapurlar elektrikli hale getirilecek. Tarihi Yarımada’ya araç girişi sınırlandırılacak.

Abone ol

DUVAR - İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), Türkiye'nin ilk Sürdürülebilir Kentsel Hareketlilik Planı'nın (SKHP) startını verdi. İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, planın özetini bugün kamuoyu ile paylaştı. 
Plan kapsamında otobüs filoları, metrobüsler ve Şehir Hatları bünyesindeki gemiler elektrikli hale getirilecek. Ayrıca Tarihi Yarımada’ya araç girişi sınırlandırılacak.
İmamoğlu, Atatürk Havalimanı'yla ilgili de "Önünde sonunda Atatürk Havalimanı'nın da heba olmasına izin vermeyeceğiz. 2023 sonrasında İstanbul'un hayatına tekrar dahil edeceğiz" dedi.

HAZIRLIKLAR 2040 PROJEKSİYONUNA GÖRE YAPILDI

İstanbul Planlama Ajansı Florya Kampüsü'ndeki bilgilendirme toplantısında konuşan İBB Başkanı İmamoğlu, SKHP'ye ilişkin şunları söyledi:

İstanbul SKHP'yi, Birleşik Krallık'ın ‘Küresel Geleceğin Şehirleri Programı' kapsamında; Ulaşım Daire Başkanlığı Ulaşım Planlama Şube Müdürlüğümüz koordinasyonu, ARUP yükleniciliği ve UN Habitat stratejik danışmanlığında gerçekleştirdik. Başlangıçta, ortasında ve sonunda 25 çalıştay ve 20 anketle birlikte, ‘kimseyi arkada bırakma' prensibiyle çalıştık.

Bütün hazırlıkları 2040 yılı projeksiyonuna göre yaptık. Bugün, yaklaşık 16 milyon civarında olan nüfusumuzla 30.3 milyon yolculuk yaparken, 2040 yılında nüfusumuz 18.8 milyona, yolculukların sayısı 38 milyon adede ulaşacak. Bugün ulaşım sistemimiz içindeki dağılım yüzde 24 raylı sistem, yüzde 42 otobüs, yüzde 10 metrobüs, yüzde 22 minibüs, yüzde 2 deniz. 2040 yılındaki dağılımı ise, yüzde 47 raylı sistem, yüzde 25 otobüs, yüzde 7 metrobüs, yüzde 17 minibüs ve yüzde 4 deniz olacak şekilde planlıyoruz.

HEDEF 2050'DE KARBON NÖTR SEVİYESİ

Ulaşım kaynaklı karbon salımını 2040 yılında yüzde 60 azaltmayı, 2050 yılında ise karbon nötr seviyesine ulaşmayı planladık. 

23 Haziran 2019'da göreve geldiğimizde İstanbul'da duran hatlar dahil toplam 12 raylı sistem hattının uzunluğu 140.90 kilometreydi. Son derece gururluyum ki, bu alanda dünya çapında bir seferberliği başlattık. Halen İBB olarak 10 raylı sistem hattı inşa ediyoruz. İnşa etmekte olduğumuz tüm hatlar tüm bu hatlar, 2025'e kadar bitecek. İstanbul'un metro alt yapısı 2025 yılı sonunda 441.9 kilometreye, 2029'da ise 637.9 kilometreye çıkacak. Böylelikle İstanbul'da mobilite kolaylaşacak, trafik çok rahatlayacak.

Tarihi Yarımada'ya dünyanın önde gelen şehirlerinde olduğu gibi araç girişini sınırlandırmak, girenlerden daha fazla ödeme almak gibi yöntemler planlıyoruz. Taksiler, turist otobüsleri, yük araçları tarihi yarımadaya girmeye devam edecek ama özel araçlara sınırlamalar getiriyoruz.

HIZRAY İHALEYE ÇIKIYOR

HIZRAY doğru ve büyük bir proje. Çünkü HIZRAY, 13 istasyonda 12 transfer merkezi üzerinden İstanbul'un bütün raylı sistemlerine kuzey-güney ekseninde birleşen bir hat. Hem halihazırda işlemekte olan hem de inşaat halindeki bütün raylı sistem hatlarını, birinci ve ikinci derecede direkt birbirine bağlayan bir hat.

100 kilometre/saat ortalama hızla yolculukların gerçekleşeceği bu ekspres hattımız, sadece İstanbul’u bir uçtan bir uca bağlamayacak, aynı zamanda İstanbul’un üç havalimanını da birbirine bağlamış olacak. Yaklaşık 6 milyar dolara mal olacak olan bu projenin ihale hazırlık dokümanlarını da yıl sonuna kadar hazır edeceğiz."

'ATATÜRK HAVALİMANI AÇILACAK'

Kapatılan Atatürk Havalimanı hakkında da açıklama yapan İmamoğlu “Eninde sonunda Atatürk Havalimanı’nın da heba olmasına izin vermeyeceğiz. Bu milletin cebinden çıkmış olan 30 milyar dolarlık büyük bir servetin heba edilmesine, onca kaynağı israf edilmesine izin vermeyeceğiz. 2023 sonrasında, vatandaşımıza ve şehrimize en makul işletme biçimiyle, İstanbul Havalimanı’nın stratejik hedeflerini olgunlaştırarak, İstanbul’un hayatına tekrar dahil edeceğiz. Hiç kimsenin kuşkusu olmasın” diye konuştu. (HABER MERKEZİ)