İmalat verisi 50 puanın üstüne çıktı

İmalat Sanayi PMI verisi 53,9 puana yükseldi. Üretimde en hızlı artış kara ve deniz taşıtları, elektrikli ve elektronik ürünler ile ağaç ve kağıt ürünleri sektörlerinde gerçekleşti.

Abone ol

DUVAR - İstanbul Sanayi Odası (İSO), Türkiye İmalat PMI (Satın Alma Yöneticileri Endeksi) Haziran 2020 sonuçlarını açıkladı. Korona salgını nedeniyle alınan kısıtlamaların kaldırılmasının etkisiyle haziranda imalatçıların üretim hacimleri artmaya başladı. Üç aylık yavaşlama döneminin ardından PMI verisi, şubattan sonra yeniden 50 puanı geçerek, 53,9 puana yükseldi.

İSO Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Bahçıvan, Covid-19’un ülke sanayisi üzerindeki olumsuz etkilerinin, sanayi ve üretim ayağında olumluya döndüğünü ve bunun umut verici olduğunu söyledi.

İstanbul Sanayi Odası Türkiye Sektörel PMI haziran verilerine göre üretim, 10 sektörden 7'sinde arttı. Üretimde en hızlı artış ise kara ve deniz taşıtları, elektrikli ve elektronik ürünler ile ağaç ve kağıt ürünleri sektörlerinde oldu. Kimyasal, plastik ve kauçuk ürünleri sektörü en fazla iş yaratan sektörler oldu. Gıda ürünleri ile giyim ve deri ürünleri sektörlerinde ise üretim düşüş gösterdi.

 İstanbul Sanayi Odası, haziran ayı PMI verilerine ilişkin şu açıklamayı yaptı:

"Müşterilerin faaliyetlerine yeniden başlamasıyla birlikte yeni siparişler de büyüme bölgesine geçti. Ancak yabancı müşterilerin bir bölümünün kapalı kalması nedeniyle yurt dışından alınan yeni siparişlerdeki artış, toplam yeni siparişlere göre düşük oranda gerçekleşti. Üretim gereksinimlerindeki artış, haziranda hem istihdamın hem de satın alma faaliyetlerinin genişlemesini sağladı.

NAKLİYE SORUNLARI SÜRÜYOR

Diğer taraftan üretimdeki artışı desteklemek için mevcut stokların kullanılması, girdi stoklarının azalmasına neden oldu. Teslimat sürelerindeki artışın anket geçmişindeki en yüksek oranlardan birinde gerçekleşmesi, tedarik zincirindeki aksamaların devam ettiğini gösterdi.

Para birimindeki zayıflık, Türk imalatçılarının girdi maliyetlerinde aylık bazda sert artışın devam etmesinde etkili oldu. Enflasyon oranı mayısa göre azalmakla birlikte seri ortalamasının üzerinde gerçekleşti. Girdi maliyetlerindeki yükseliş genellikle artan satış fiyatları olarak (müşterilere yansıtıldı. Böylece nihai ürün fiyatları belirgin şekilde yükseldi ve artış son üç ayın en yüksek oranında gerçekleşti."

(EKONOMİ SERVİSİ)