Eğitim-Sen: Antalya’da internetsiz köy okulları ‘EBA Destek Noktası' oldu, imam ve eşleri eğitim için görevlendirildi

Eğitim-Sen Antalya Şube Başkanı Nurettin Sönmez, köy okullarının açılmasıyla birlikte Finike ilçesindeki 5 köy okulunda, ilkokul öğrencilerine haftada 3 gün köy imamı veya imam eşinin eğitim verdiğini söyledi. Sönmez, “Bu durumu yasal kılıfa uydurmak için 5 köyün kapalı olan okulu ‘EBA Destek Noktası’ olarak belirlenmiş. İşin daha da vahim olan tarafı EBA Destek Noktası yapılan bu okullarda internet bağlantısı yok” dedi.

Abone ol

ANKARA - Türkiye’de korona virüsü (Covid-19) pandemi koşullarının hafif seyrettiği veya virüsün hiç görülmediği kırsal yerleşim yerlerinde ilçe hıfzıssıhha kurullarının kararına bağlı olarak okullar 15 Şubat’tan bu yana eğitime devam ediyor.

Pandemi döneminde sürdürülen eğitim-öğretim sürecinde yaşanan sorunları takip etmek için Eğitim-Sen Antalya Şubesi bünyesinde kurulan Eğitim İzleme Kurulu, köy okullarının açılmasıyla birlikte kentteki bazı köylere imamların ve eşlerinin ücretli öğretmen olarak atandığını duyurdu.

Eğitimde yaşanan sorunların pandemi sürecinde daha da ağırlaşarak kaosa dönüştüğünü ifade eden Eğitim-Sen Antalya Şube Başkanı Nurettin Sönmez, Finike ilçesindeki 5 köyde yaşanan uygulamanın kaygı verici olduğunu işaret ederek yaşanan uygulamayı şu sözlerle anlattı:

“Taşımalı eğitim içerisinde yer alan 5 köyde ilkokul öğrencileri haftada iki gün taşımalı okula servislerle giderken, geri kalan 3 günde köy imamı veya imam eşi çocukların yaşadığı köylerdeki okullarda eğitim veriyor. İşin ilginç tarafı bu durumu yasal kılıfa uydurmak için bu 5 köyün kapalı olan okulu ‘EBA Destek Noktası’ olarak belirlenmiş. Böylece kapalı okullar açılarak imam eşleri veya imamın kendisi geçici olarak görevlendirilmiş. İşin daha da vahim olan tarafı EBA Destek Noktası yapılan bu okullarda internet bağlantısı yok.”

'BELİRLENEN MÜFREDATI İŞLEMEDİKLERİ EDİNİLEN BİLGİLERDEN ANLAŞILIYOR'

Belirlenen müfredatın işlenip işlenmediğinin de belli olmadığını söyleyen Sönmez, “Dağbağı, Yeşilköy, Ernez, Yazır ve Çamlıbel köylerinden Arif Şehit Osman Çelik İlkokulu'na taşımalı öğrenciler taşınarak eğitim verilmesine rağmen bu köylerin ilkokullarında 3 gün öğrencilerin hangi dersi hangi müfredatı, hangi yönetmeliğe göre yaptıkları da soru işareti. Öğrencilerin Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen müfredatı işlemedikleri edinilen bilgilerden anlaşılmaktadır. Çocuklar 3 gün daha çok dini eğitim aldıklarını söylüyorlar” dedi.

'ÖĞRETMENLİK ÖLÇÜTLERİNE UYUP UYMADIKLARI BİLİNMİYOR'

Covid–19 salgının fırsat bilinerek öğrencilerin bilim dışı bir eğitim modeli ve içeriği ile muhatap edilmelerinin kabul edilemez olduğunu belirten Sönmez, eğitim için görevlendirilen imam eşlerinin öğretmenlik ölçütlerine uyup uymadığının ise soru işareti olduğunu aktardı.

Söz konusu köylerde imam veya imam eşleri tarafından verilen eğitimin müfredat dışında olduğuna vurgu yapan Sönmez, şöyle devam etti:

“Görevlendirilen imam eşlerinin öğretmenlik ölçütlerine uyup uymadığı bilinmemektedir. Bu 5 köyde 1, 2, 3 ve 4. sınıf öğrencilerinin tamamı tek bir sınıfta toplanarak çalışma yürütülmektedir. Ortaokul öğrencileri taşımalı olarak 5 gün okula servislerle taşınırken, aynı köyde bulunan ilkokul öğrencilerinin pandemi gerekçesi ile haftada iki gün taşımalı olarak okullarına gitmeleri, diğer 3 gün ‘EBA Destek Noktası’ kılıfı uydurularak kendi okullarında imam veya imam eşlerine emanet edilmeleri kabul edilemez. Anlaşılıyor ki haftada iki gün taşımalı okulda eğitim gören bu beş köyün ilkokul öğrencileri geri kalan üç günde ise Milli Eğitim müfredatı dışında bir eğitimle karşı karşıya kalmaktadırlar. Kaldı ki sadece imam eşleri değil bazılarında imamlar da ücret karşılığı görevlendirilmişlerdir. İktidarın köylere niçin öğretmen atamadığı bu uygulamalardan açıkça anlaşılmaktadır. Öğretmen ataması tüm köy okulları açılacak şekilde planlanmalı ve ataması yapılmayan yüzbinlerce öğretmen buralarda kadrolu olarak istihdam edilmelidir.”

'İNTERNET BAĞLANTISI YOKKEN EBA DESTEK NOKTASI NASIL YAPILIYORLAR?'

Sönmez, Milli Eğitim Bakanlığı’nın yanıtlaması istemiyle şu soruları yönetti:

“Köy okullarında haftanın beş günü okullar açıkken Finike’deki 5 köy okulunda öğrenciler niçin üç gün köylerindeki okullarda kalmaktadırlar? Bu köylerde ücretli öğretmen olarak görevlendirilen imam eşleri görevlendirme koşullarına uyuyorlar mı? Bu köy okullarında internet bağlantısı yokken, 'EBA Destek Noktası' nasıl yapılıyorlar? Öğrencilere kendi köy okullarında bulundukları üç günde hangi müfredat uygulanmakta, hangi dersler verilmektedir? Beş gün taşıma için servisler yetersiz ise, niçin servis sayıları artırılmıyor?”

EĞİTİM SEN: BU UYGULAMA BİLİMSEL VE LAİK EĞİTİME AYKIRIDIR

Eğitim-Sen Genel Başkanı Necla Kurul ise Milli Eğitim Bakanlığı’nın köylerdeki bu tür uygulamaları tespit ederek önlem alması gerektiğini söyledi.

Antalya’da yaşanan bu olayın laik eğitime karşı bir tehdit olduğunu belirten Kurul, “Daha birçok köy okulunda benzer uygulamalar yaşanıyor olabilir. Bu uygulama bilimsel ve laik eğitime aykırıdır. Bir an önce önlem alınması ve bilimsel bir eğitimin verilmesi sağlanmalı. Özellikle EBA Destek Noktası oluşturulan yerlerin araştırılması gerekiyor. Biz internet kafelerin EBA Destek Noktası olarak kullanıldığını dahi duyduk. Uzaktan eğitim sürecinde okullar boşken neden internet kafeleri EBA Destek Noktası yapılıyor, anlamış değiliz” dedi.