CHP'nin referandum kampanyası belli oldu

CHP'nin referandum kampanyasının çerçevesi belli oldu. Son bir ayda yoğunlaşılacak kampanyada “evet” diyenler üzerinden propaganda yapılmayacak, “neden hayır” denileceği anlatılacak.

Abone ol

ANKARA - Parlamenter sistemden Cumhurbaşkanlığı Sistemi'ne geçişi öngören anayasa değişikliğinin Meclis'te kabul edildiği günün sabahı referandum kampanyası da başladı. Sivil toplum örgütlerince oluşturulan platformlar bir dizi etkinlik için sahaya inerken bu süreçte CHP de bir dizi strateji toplantısı yaptı.

'NEDEN HAYIR?'

İl-ilçe başkanları, Parti Meclisi, MYK toplantılarının ardından CHP'nin yürüteceği kampanyanın genel çerçevesi de oluştu. "Demokrasi- özgürlük-barış" söylemi üzerine bina edilecek çalışmalarda, “evet” diyenler üzerinden propaganda yapılmayacak, “neden hayır” denileceği anlatılacak. "Evet" demeyi düşünenlere de getirilecek sistemin yaratacağı sonuçlar anlatılacak.

KUTUPLAŞMA DEĞİL BİRLİK SÖYLEMİ

Söylemde sert, çatışmacı üsluptan uzak, bütünleştirici bir dil kullanılmaya özen gösterilecek. Kampanyanın pozitif bir dili olacağını söyleyen CHP Genel Başkan Yardımcısı Bülent Tezcan, “Bundan vazgeçmeyeceğiz. Meydanda aleyhimize küfür de etseler biz birleştirici dili kullanmaya devam edeceğiz” dedi.

Özellikle devleti yönetenleri gerilimli dili terk etmeye çağıran Tezcan, “Hayır çıkacağından eminiz ama hayır çıktığında bu ülkeyi tedavisi zor ayrışmalara tahribatlara taşımanın anlamı yok. Biz sonuç ne olursa olsun bu ülkede birlikte yaşayacağız” şeklinde konuştu.

SOSYAL MEDYAYA AĞIRLIK VERİLECEK

Yüz yüze iletişimin temel alınacağı kampanyada sosyal medyaya da ağırlık verilecek. 7 Haziran ve 1 Kasım seçimlerinde büyük kısmını gönüllülerin oluşturduğu “sosyal medya ordusu” daha da büyütülerek çalışacak. Referanduma özel görseller, renkli paylaşımlarla bu alanda da yoğun bir çalışma yapılacak. CHP Genel Merkezi'nce anayasa değişikliğiyle ilgili bilgilendirme amaçlı kısa, öz, anlaşılır broşürler basılacak. Bunlar partinin resmi hesaplarından paylaşılacak.

KAMPANYA SON 1 AYDA YOĞUNLAŞACAK

Kampanya için profesyonel ajanslardan da yardım alındı. CHP Genel Başkan Yardımcısı Erdal Aksünger, ana çerçevesi çizilen kampanyanın sloganları, kullanılacak renkler ve temaların 20 Şubat'tan sonra paylaşılmaya başlanacağını, asıl yoğun kampanyanın ise 16 Mart'tan itibaren yürütüleceğini, son haftalarda daha da yoğun bir çalışma yapılacağını söyledi. (DUVAR)