114 firmadan zam savunması istendi

Ticaret Bakanlığı, 114 firmadan 'fahiş fiyat' artışı gerekçesiyle savunma istedi. Bakanlık, 3 bin 974 firmada 69 bin 200 ürünün incelendiğini duyurdu.

Abone ol

DUVAR - Enflasyon ve döviz kurundaki artışlara bağlı olarak birçok ürüne zam üstüne zam gelirken, Ticaret Bakanlığı, Ticaret İl Müdürlüğü kanalıyla Türkiye genelinde denetimler başlattı. Bakanlık, 3 bin 974 firmada, toplam 69 bin 200 ürünün denetlendiğini bildirdi.

Bakanlıktan yapılan açıklamada, "Tüketicinin Korunması ve Piyasa Genel Müdürlüğünce, üreticiler nezdinde yürütülen re’sen incelemeler çerçevesinde 114 firmadan savunma yazıları talep edilmiş olup denetim süreci devam etmektedir ve ilgili mevzuat kapsamında gerekli yaptırımlar uygulanmaktadır" denildi.

Döviz kurlarındaki artışlardan etkilenmediği halde zam yapan firmalar olduğu önü sürülen bakanlık açıklamasında, şöyle denildi: "Döviz kaynaklı maliyet artışı iddiasıyla fiyatlarını artıran işletmelere karşı 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında tüketicilerimizin korunması ve aynı zamanda haksız rekabet karşısında işletmelerimizin zarar görmemesi için gerekli önlemlerin alınması zorunlu hale gelmiştir.

Ülkemizde uygulanan liberal ekonomik sistemde bir mal veya hizmetin fiyatının arz ve talep dengesine bağlı olarak oluşması esas olmakla birlikte piyasalarda tam rekabetin sağlanamaması durumunda, kamunun piyasa aksaklıklarını gidermek için gerekli tedbirleri alması özellikle tüketicilerin zarar görmemeleri bakımından önem arz etmektedir.

BAKANLIK: PİYASAYA MÜDAHALE DEĞİL

Bu itibarla 31/8/2018 tarihli ve 30521 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik ile anılan Yönetmeliğe 'Haksız Ticari Uygulama Olarak Kabul Edilen Örnek Uygulamalar' başlıklı Ek’inin “A - Aldatıcı Ticari Uygulamalar” bölümüne 'Girdi maliyeti ve döviz kuru artışı gibi fiyat değişimlerinden etkilenmemesine rağmen bu durumlardan etkileniyormuş gibi hareket ederek tüketiciye sunulan mal veya hizmetin satış fiyatında haklı bir gerekçe olmaksızın artış yapmak' düzenlemesi uygulanmıştır.

Bu düzenlemenin hedefi hiçbir şekilde serbest piyasa sisteminin işleyişine müdahale etmek değildir. Bilakis düzenlemenin asıl amacı hem haksız fiyat artışları ile mağdur edilen tüketicilerin, hem de haksız rekabet karşısında dürüst ticaret prensiplerine bağlı olarak faaliyet gösteren işletmelerin korunmasıdır.

(HABER MERKEZİ)