Alman otomotiv sektöründeki kriz Türkiye'yi nasıl etkiler?
Uzmanlara göre Alman otomotiv sektöründeki daralma Türk tedarikçileri de zora sokabilir.
DUVAR - Almanya'da otomotiv devi Volkswagen'in (VW) on binlerce işçiyi işten çıkarmayı ve ülkedeki en az üç fabrikasını kapatmayı planladığını duyurmasının ardından otomotiv tedarikçisi Bosch ve Schaeffler de küçülmeye gideceğini açıkladı.
Almanya, Türkiye'de otomotiv sektörünün en büyük ihracat pazarı. Tedarik endüstrisinde ise en fazla ihracat yapılan ülke.
Peki Alman otomotiv endüstrisindeki kriz Türkiye'yi nasıl etkileyecek?
Uzmanlara göre Alman otomotiv sektöründeki daralma Türk tedarikçiler için de zorlu bir döneme işaret ediyor. Bu zorlukların aşılması için ise yeşil dönüşüm hedeflerine uyum ve politik belirsizliklerin istikrara kavuşması önem taşıyor.
ALMANYA'DA TOPRAM İHRACATTAN YÜZDE 13 PAY KALIYOR
DW Türkçe'ye konuşan Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Albert Saydam, "Almanya, ülkemiz için olduğu kadar otomotiv sektörü için de önemli ticaret ortaklarımızdan biri, en büyük ihracat pazarımız. Yıllık olarak 3 milyar dolar seviyesinde sektör ihracatı gerçekleşiyor ve bu değer, toplam ihracatımızın yaklaşık yüzde 13'üne denk geliyor" bilgisini veriyor.
Otomotiv Endüstrisi İhracatçılar Birliği'ne (OİB) göre Almanya'ya 2023 yılında yüzde 11 artışla 4 milyar 854 milyon dolar ihracat yapıldı.
Ekim ayında da otomotiv sektörünün toplam ihracat 3 milyar 582 milyon dolar olurken bunun 445 milyon doları Almanya'ya gerçekleştirildi.
Tedarik endüstrisinde Almanya'ya ihracat ekimde yüzde 16 oranında arttı. Almanya'ya ihracatta, otobüs-minibüs-midibüs ürün grubunda yüzde 65, eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlar grubunda ise yüzde 44 düşüşler yaşandı.