Akbank'ta sorun çözülemedi, işlemler yapılamıyor

Akbank'taki 'arıza' nedeniyle iki gündür bankacılık işlemleri yapılamıyor. Siber saldırı iddiasını reddeden banka, 'ana bilgisayarda arıza' olduğunu duyurdu.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Akbank'ın bankacılık sisteminde dün başlayan sorun bugün de devam ediyor. Mobil ve internet bankacılık kanallarından işlem yapılamıyor. ATM işlemleri de sorundan etkilendi. Yazar kasa pos cihazları da çalışmadığı için bu bankayla çalışan esnaflar da mağdur oldu. Müşteriler iki gündür hemen hemen hiçbir işlem yapamıyor.

Bankadan sabah saatlerinde yapılan açıklamaya göre ise sorunun kaynağı, 6 Temmuz'da başlayan ve devam eden 'ana bilgisayardaki arıza'. Ancak 'sistem arızası' gerekçesiyle iki gün işlem yapılamaması, olumsuz yönde dünya bankacılık tarihine geçti.

ŞUBE VE ÇALIŞAN SAYISI AZALTILIYOR

Banka son yıllarda, dijital hizmetlere ağırlık verildiği gerekçesiyle şube ve çalışan sayısını düzenli olarak azaltıyor. 2017'de 13 bin 840 olan çalışan sayısı günümüzde 12 bin 399'a düşmüş durumda. Aynı şekilde şube sayısı da 839'dan 714'e düşürüldü.

 BANKA ALACAKLARINA BİR GÜN ÖTELEME

Özür mesajı yayınlayan banka, son ödeme tarihi 6 Temmuz olan kredi ve kredi kartı ödemelerinin bir gün ötelendiğini duyurdu. Açıklamada, bu öteleme nedeniyle herhangi bir faiz işletilmeyeceği belirtildi. Sorunun bugün de çözülememesi halinde yine bir öteleme yapılıp yapılmayacağına ilişkinse henüz bir açıklama yapılmış değil.

AKBANK: HİZMET VERDİĞİMİZ TÜM KANALLAR ETKİLENİYOR

Bankadan yapılan açıklama şöyle: 

"06.07.2021 tarihinde başlayan ve bankamız ana bilgisayarındaki teknik sorundan kaynaklanan kesintiler sürmektedir. Müşterilerimize hizmet verdiğimiz tüm kanallarımız bu sorundan etkilenmektedir. İlgili birimlerimiz ve teknoloji iş ortaklarımız çözüm için çalışmalarına devam etmektedir.

SİBER SALDIRI DEĞİL İDDİASI

Durumun siber saldırıdan kaynaklandığına dair internet ve sosyal medyada yapılan paylaşımlar gerçeği yansıtmamaktadır. Bankamız ve müşterilerimizin bilgi ve kayıtlarına ilişkin herhangi bir güvenlik problemi bulunmamaktadır, sorunun giderilmesini takiben işlemlerimiz devam edecektir.

Müşterilerimiz, bu süreçte yaşanan mağduriyetlerin giderilmesi için aldığımız önlemlere Akbank.com'dan ulaşılabilirler. Bu süre zarfında hizmetlerimizde yaşanan aksaklıklar için özür diliyoruz."

ÖDEMELERE İLİŞKİN AÇIKLAMA

Bankanın açıklamasında, yaşanan sorunla ilgili alınanlar kararlar şöyle sıralandı:

“06.07.2021 tarihinde başlayan ve devam eden bankamız ana bilgisayarındaki teknik sorundan kaynaklanan kesintiler ile ilgili olarak;

-Ekstre ödemesi 06.07.2021 tarihinde olan kredi kartları müşterilerimizin son ödeme tarihi bankamız tarafından bir gün ötelenmiştir.

-Kredi vadesi veya taksit tarihi 06.07.2021 olan ticari krediler ve tüketici kredileri için o gün faiz işletilmeyecektir/işleyen faiz geri ödenecektir.

-Müşterilerimize ekstre, kredi ve taksit ödemeleriyle ilgili herhangi bir gecikme faizi yansıtılmayacaktır.

-Müşterilerimizin ekstre ötelemeleri, kredi vadesi ve taksit ödemeleriyle ilgili ek bir işlem yapmasına gerek bulunmamaktadır.

-Gelişmelere paralel olarak ilave önlemler alınacaktır.”

SOSYAL MEDYADA GÜNDEM OLDU

Öte yandan Akbank'taki sorun, sosyal medyada da gündem oldu. İki gündür gündemin en üst sıralarında yer alan soruna ilişkin 50 binin üzerinde tweet atıldı. Müşteriler, daha önce de sorunlarla karşılaştıklarına dikkat çekerek, Akbank'a yönelik çok sayıda eleştiri mesajı yazdı ve açıklamayı tatmin edici bulmadıklarını ifade etti.

ÜÇÜNCÜ TARAFLARA ÖDEMELER NE OLACAK?

Akbank, kredi ve kredi kartı gibi son günü gelen ödemeleri bir gün ötelese de, üçüncü taraflara olan ödemeler konusunda binlerce müşteri mağdur oldu. Müşterilerin ticari hesaplarına ulaşamaması da bir başka sorun. 

YETKİLİLERDEN AÇIKLAMA GELMEDİ

Akbank'tan sorunun ne zaman giderileceğine ilişkinse bir zaman verilmiş değil. Bankanın yeterli bilgilendirme yapmaması ve iletişim stratejisi de tepki topladı. Öte yandan müşteriler, yasal otoritelerden de açıklama beklediklerini ifade ediyorlar. (EKONOMİ SERVİSİ)