Af Örgütü: Twitter çevrimiçi ortamda kadınları korumak konusunda hâlâ yetersiz

Uluslararası Af Örgütü'nün açıklamasında, Twitter’ın kadınları ve ötekileştirilmiş grupları çevrimiçi şiddet ve istismara karşı korumak konusunda yeterince adım atmadığı belirtildi.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Uluslararası Af Örgütü bugün yaptığı yazılı açıklamada, kaydedilen bazı memnuniyet verici gelişmelere rağmen Twitter'ın kadınlara ve ötekileştirilmiş gruplara yönelik çevrimiçi istismarla mücadele konusunda 'çok daha fazlasını yapması gerektiğine' işaret etti. Uluslararası Af Örgütü’nün hazırladığı raporda, 2020 Twitter karnesindeki 10 tavsiyeden yalnızca birini tam anlamıyla uygulandığı görüldü.

‘TWİTTER VERDİĞİ SÖZLERİ YERİNE GETİRMEKTE HALA YETERSİZ’

Af Örgütü ABD Şubesi Teknoloji ve İnsan Hakları Direktörü Michael Kleinman konuya ilişkin açıklamasında, “Platformun geliştirilmesi için tekrar tekrar çağrı yapmamıza rağmen, Twitter, çevrimiçi istismar konusunda artan risk altındaki kullanıcıları korumak için verdiği sözleri yerine getirmekte hâlâ yetersiz” dedi. Kleinman sözlerini şöyle sürdürdü:

“'Sınırlar olmadan herkese yaratma ve fikirlerini anlık paylaşma imkanı sağlamak’ gibi bir misyonu olan şirketin platformunda kadınların ve/veya ötekileştirilmiş grupların orantısız biçimde çevrimiçi güvenliklerine karşı tehditlerle karşılaştığı gün gibi ortadadır.”

‘GÜNDE 1 KEREDEN FAZLA TWİTTER KULLANAN KADINLARIN YÜZDE 40'I İSTİSMARA UĞRUYOR’

Uluslararası Af Örgütü'nün açıklamasında, yapılan anketten bilgiler verildi. Ankete göre; platformda daha aktif olan kadınlar daha az aktif olanlara kıyasla daha sık çevrimiçi istismara maruz kaldıklarını bildirdi. Af Örgütü, "Platformu günde bir kereden fazla kullanan kadınların yüzde 40'ı istismara uğradığını bildirirken, platformu haftada bir kereden daha az kullanan kadınlarda bu oran yüzde 13" dedi.

Uluslararası Af Örgütü, istismarı bildirmemeyi seçen kadınların tamamından, bu seçimlerinin nedenine ilişkin “Bu çabaya değmez” yanıtını aldığını bildirdi. Twitter'ın belli ölçüde gelişme kaydettiğini beliren Af Örgütü, bu gelişmenin yeterli olmadığına dikkat çekti. Yapılan açıklamada, ‘’Destek Merkezi ve Şeffaflık Raporları aracılığıyla kullanıcılara sundukları bilgileri artıran şirket, kamuoyunda farkındalığı artırmaya yönelik yeni kampanyalar da başlatarak, nefret içeren davranış politikalarının kapsamını genişletti ve raporlama mekanizmaları ile gizlilik ve güvenlik özelliklerini iyileştirdi. Bu adımlar önemli olsa da sorun devam ediyor’’ ifadeleri yer aldı.

‘İFADE ÖZGÜRLÜKLERİNİ KORKUSUZCA KULLANMALARINI SAĞLAYACAĞINA İNANIYORUZ’

Açıklamada, Twitter’ın rapora cevaben Uluslararası Af Örgütü’ne yaptığı şu açıklama da yer aldı:

"Kullanıcılarımızın karşılaştığı temel sorunları çözmeye yardımcı olacak ürün çözümlerini kamuoyuna açık bir şekilde denemek ve kendi deneyimlerini belirlemelerini sağlayacak denetimlerle, onları güçlendirmek konusunda kararlıyız. Bu değişikliklerin birçoğu karne raporunuzda doğrudan yer almasa da bu iyileştirmelerin nihai olarak en savunmasız topluluklarımızın ifade özgürlüklerini korkusuzca kullanmalarını sağlayacağına inanıyoruz; bu hedef, Uluslararası Af Örgütü ile paylaştığımız bir hedeftir."

‘ÇEVİRİMİÇİ DENEYİMLERİNİ İYİLEŞTİRMESİ KRİTİK ÖNEMDEDİR’

Af Örgütü bir şirket olarak Twitter’ın insan hakları suistimallerine sebep olmaktan veya bunlara katkıda bulunmaktan kaçınmak konusunda kurumsal sorumluluğu ve ahlaki yükümlülüğünü hatırlatarak, “Kullanıcılar üzerinde yaratılan herhangi bir somut etki karşısında etkin çözüm sağlamak buna dahildir” dedi. 

“Bir kez daha Twitter’ın, platformun kadınlarda ve ötekileştirilmiş gruplarda yol açtığı somut zararlara ve etkilere karşı etkin çözüm sağlamakta yetersiz kaldığını gördük” diyen Kleinman sözlerini şöyle sonlandırdı: “Covid-19 pandemisi sırasında dünyamız dijital alanlara gitgide daha fazla bağlı hale geldiğinden, Twitter’ın içinde bulunduğumuz dönemde kimlikleri her ne olursa olsun tüm kullanıcıların online deneyimlerini iyileştirmesi kritik önemdedir.”

Twitter Karnesi, Uluslararası Af Örgütü'nün 2018 yılından bu yana Twitter'a sunduğu tüm tavsiyeleri içeriyor ve şirket, karnede yer alan 10 temel tavsiyeye göre değerlendiriliyor. Bu 10 tavsiye, dört başlık altında toplanmaktadır: Şeffaflık, Raporlama Mekanizmaları, Kötüye Kullanım Raporu İnceleme Süreci ve Gizlilik ve Güvenlik Özellikleri. (HABER MERKEZİ)