'Trenler çarpışan otomobillere dönecek'

Hükümet, TCDD'nin özelleştirilmesi için yasal düzenlemeleri art arda çıkarırken sendika uyardı: "Demiryolları şu anda Allah'a emanet. Özelleştirme de olursa trenler çarpışan otomobillere döner!

Google Haberlere Abone ol

Özlem Akarsu Çelik [email protected]

ANKARA - Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) Genel Sekreteri İshak Kocabıyık, Duvar'a, TCDD'nin özelleştirilme planlarını anlattı ve uyarılarda bulundu.

"Felaket tellallığı yapmak istemiyorum ama demiryolları şu anda Allah'a emanet durumda. Trafik emniyeti, tarihinin en zayıf döneminde" diyen Kocabıyık, sözlerine şöyle devam etti:

"Hiçbir plan, program yok. Sonucunun ne olacağı konusunda da kimsenin bir tahmini yok. Demiryollarının özelleştirilmesinin sonuçları çok daha ağır olacak, trenler çarpışan otomobillere dönecek."

Tren kazaların sebebi 24 saatlik mesai mi?Tren kazaların sebebi 24 saatlik mesai mi?

ÖZELLEŞTİRMEDE SON VİRAJ

BTS Genel Sekreteri İshak Kocabıyık'ın açıklamalarından başlıklar şöyle:

"Bugüne kadar mevzuatta birçok önemli değişiklik yapıldı. Bunun en önemli ayağı, TCDD'nin 2013 yılında,Taşımacılık A.Ş. ve TCDD olarak ikiye ayrılmasıydı. TCDD, alt yapı hizmetlerini üstlendi, Taşımacılık A.Ş. ise demiryolu işletmeciliğini. Kamu hizmeti ve kamu yararı esaslı çalışan TCDD kâr-zarar, gelir dengesi gözeten bir şirkete dönüştürülmek isteniyor. 19 Ağustos 2016 tarihli Demiryolu İşletmeciliği Yetkilendirme Yönetmeliği’yle demiryollarının özelleştirilmesinin önündeki son engel de kaldırılmış oldu. Almanya modelinin örnek alındığını söylüyorlar. Evet, Almanya'da işletmecilik ve alt yapı iki ayrı şirkette ama ikisi de devlete ait şirketler ve Türkiye'deki bu özelleştirme çalışmalarının bitmesini dört gözle bekliyorlar. Önümüzdeki yıllarca Almanya'nın devlet eliyle işlettiği demiryolu firmasının Türkiye Demiryolları'nı satın alacağını göreceğiz.

ÇOK BAŞLILIKTA KAZA KAÇINILMAZDIR

Dünyanın her yerinde demiryolları işletmeciliği zarar eder ama 100 otobüsle taşınacak olan yükü iki trenle taşımanın birçok toplumsal faydası vardır. Bu düzenlemelere göre treni işletmek, trafiğini düzenlemek, istasyonda çalışanlar, o istasyonun işletmecisi, trenin içinde çalışanlar, her biri farklı bir firmanın sorumluluğunda olacak. Peki hangi trene, nasıl öncelik verilecek? Bütün hizmetleri parçaladılar. Oysa demiryolu işletmeciliği bir bütündür. Çok başlılık felakettir, kaza kaçınılmazdır.

'LİYAKAT SAHİBİ PERSONEL ATANSIN'

TCDD'nin yaptığı işi farklı firmalara yaptırmak için 'şebeke bildirimi' adı verilen, hangi hatta hangi trenin veya trenlerin gideceğini saptayan çalışmanın yapılması bekleniyor. Bu hayati önem arz eden bir iştir. TCDD ile Taşımacılık A.Ş. olarak ayrışmasıyla yaşanan personel açığına şimdi de Fethullahçı diyerek açığa alınan kadrolar eklendi. Liyakata bağlı, işi bilen arkadaşları bu kadrolara atamazlarsa güvenlikle ilgili zaafiyet daha da büyüyecek."