10 yeni gezegende hayat umudu: Neden mümkün?

Kepler teleskobu güneş sitemi dışında binlerce gezegen buldu. Bunların 10 tanesinde hayat olma ihtimali bulunuyor.

DUVAR - Amerikan Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA) güneş sistenminin dışında 219 yeni gezegen keşfedildiğini duyurdu. The Independent'ın haberine göre,  NASA bu gezegenlerden 10 tanesinin kendi güneş sistemlerinde ideal Goldilocks Kuşağı pozisyonunda yer alıyor. Bir gezegenin Goldilocks Kuşağı'nda olması güneşe çok yakın olmadığı için fazla sıcak, uzak olduğu için fazla soğuk olmaması anlamına geliyor. Gezegenlerin çok soğuk olmaması da yaşam için gerekli olabilecek su kaynaklarının da bulunabileceğine işaret ediyor.

NASA'nın Twitter hesabından yaptığı açıklamaya göre Kepler uzay teleskobu güneş sistemi dışında 4034 tane gezegen adayı tespit etti. Teleskobun bu keşifleri direkt olarak gezegen olarak kabul edilmiyor. Şu ana kadar Kepler’in keşfettiği 4034 güneş sistemi dışı cismin 2335’i gezegen olarak konfirme edildi. Yapılan gözlemler sonrası yapılan elemelerde son keşfedilen 10 gezegenle birlikte toplam 50 tane dünya benzeri gezegenin olduğu düşünülüyor. İçinde yaşam olma ihtimali olan bu 50 gezgenin 30 tanesi onaylandı. Başka galaksilerde hayatla ilgili araştırmalar yapan kâr amacı gütmeyen SETI Enstitüsü'nde görev yapan bilim kadını Susan Thompson "Bu katalog astronominin en zorlu sorularından biri olan ' Diğer galaksilerde Dünya gibi kaç gezegen var' sorusuna doğrudan cevap bulabilmemiz için bir temel oluşturacak" dedi. (Haber Merkezi)