Kanıtlandı: Alkol karnı acıktırıyor

İngiltere'de yapılan bir araştırma, alkolün niçin karnı acıktırdığını ortaya koydu. Alkol, açlık alarmı veren nöronları harekete geçiriyor.

DUVAR - Alkol almanın açlık duygusunu harekete geçirip iştah açtığı bilimsel olarak kanıtlandı. İngiltere'de fareler üzerinde yapılan deneyler, alkolün açlık hissi alarmını veren nöronları harekete geçirdiğini ortaya koydu.

İngiltere'deki Francis Crick Enstitüsü'nde yapılan araştırmanın ayrıntıları şöyle:

• Deneyde, bir fareye üç gün boyu kişi başına bir buçuk şişe şaraba denk gelen 18 birim alkol verildi.
  • Böylesine yüksek bir alkol oranına maruz kalan farenin beyninde, açlık hissi nedeniyle alarm veren agouti nöronlarında (AgRP) hareketliliğinin arttığı görüldü.
  • Deneyde sırasında, farenin daha çok yediği gözlendi.
  • Aynı deney söz konusu nöronların hareketinin engellendiği bir ortamda yapıldığındaysa, farenin öncekine göre daha az yedi.
  • Araştırmacılara göre, bu sonuçlar AgRP nöronlarının alkolün sebep olduğu açlık ve yeme davranışından sorumlu.
  • Nature Communications bilim dergisinde yayımlanan araştırmaya göre, biliminsanları insanlarda da aynı bağlantının bulunduğunu, yani alkolün iştah açtığını düşünüyor. (Dış Haberler)